dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori |
dc.contributor |
Saurí, Sergi |
dc.contributor |
Morales, Pau |
dc.contributor.author |
Sanclimens Hoja, Elisenda |
dc.date |
2012-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/17886 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Transport urbà |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d'operacions::Modelització de transports i logística |
dc.subject |
Freight and freightage |
dc.subject |
Bicycle commuting |
dc.subject |
Transport de mercaderies |
dc.subject |
Desplaçaments en bicicleta |
dc.title |
DUMB22@. Distribució urbana de mercaderies en bicicleta al 22@ |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
[ANGLÈS] In 2000, Barcelona undertook the remodeling of an entire district, reconsidered its
functions and, without altering the urban net by Cerdà, designed a compact model in
which dwelling, industry and services could stand together properly. This place was
named 22@. The companies, which have settled in the area since then, have in common
the commodities they work with: knowledge and innovation. In this work the viability of an Urban Delivery of Goods by Bicycle in 22@ is analised,
and its efficiency is compared with the usual delivery by van. We suggest a study area
in which there are 220 companies dedicated to @activities and a logistics microplatform
from which the delivery route starts.
The economic, temporal, environmental and social costs of the traditional freight
systems by van are analised and compared to those of a delivery system by bicycle. In
order to do that, two scenes are defined, in which the best delivery route is calculated. |
dc.description.abstract |
[CASTELLÀ] En el año 2000 Barcelona emprendió la remodelación de todo un barrio, replanteó sus
funciones y sin alterar la trama urbana de Cerdà, diseñó un modelo compacto en el que
conviviesen adecuadamente residencia, industria y servicios. A este entorno lo
denominó 22@. Las empresas que durante estos años se han instalado en la zona tienen
en común la materia prima con la que trabajan: el conocimiento y la innovación. En este trabajo se analiza la viabilidad de un sistema de Distribución Urbana de
Mercancías en Bicicleta en el 22@, y se compara su eficiencia con la distribución
habitual en furgoneta. Se propone una zona de estudio en la que se encuentran 220
empresas dedicadas a actividades @ y una microplataforma logística des de donde
empieza la zona de reparto.
Se analizan los costes económicos, temporales, ambientales y sociales del sistema
tradicional de reparto en furgoneta y se comparan con el de un reparto en bicicleta. Para
hacerlo, se establecen dos escenarios en los que se calcula la ruta óptima de reparto. |
dc.description.abstract |
[CATALÀ] L’any 2000 Barcelona va emprendre la remodelació de tot un barri, va replantejar-ne les
funcions i sense alterar la trama urbana de Cerdà, va dissenyar un model compacte on
convisquessin adequadament residència, indústria i serveis. A aquest entorn el va
anomenar 22@. Les empreses que durant aquests anys s’han instal·lat a la zona tenen en
comú la matèria primera amb què treballen: el coneixement i la innovació. En aquest treball s’analitza la viabilitat d’un sistema de Distribució Urbana de
Mercaderies amb Bicicleta al 22@, i es compara la seva eficiència amb la distribució
habitual amb furgoneta. Es proposa una zona d’estudi en què es troben 220 empreses
dedicades a activitats @ i una microplataforma logística des d’on comença la ruta de
repartiment.
S’analitzen els costos econòmics, temporals, ambientals i socials del sistema tradicional
de repartiment amb furgoneta i es comparen amb el d’un repartiment amb bicicleta. Per
fer-ho, s’estableixen dos escenaris en els quals es calcula la ruta òptima de repartiment. |