dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Gassó Domingo, Santiago |
dc.contributor.author |
Ocaña Chacón, Antonio |
dc.date |
2011-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/16889 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Material didàctic::Objectes d'aprenentatge |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica::Llenguatges de programació |
dc.subject |
Microcontrollers--Study and Teaching (Secondary) |
dc.subject |
Computer programming--Study and Teaching (Secondary) |
dc.subject |
Microcontrolador |
dc.subject |
FP |
dc.subject |
Automatització |
dc.subject |
PIC |
dc.subject |
Llenguatge |
dc.subject |
Programació |
dc.subject |
C |
dc.subject |
Assembler |
dc.subject |
Didàctic |
dc.subject |
Activitats |
dc.subject |
Microcontroladors--Educació secundària |
dc.subject |
Programació (Ordinadors)--Educació secundària |
dc.title |
Estudi i millora de la comprensió en els diferents llenguatges de programació emprats a Microcontroladors de la família PIC |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El present treball final de Màster tracta sobre l’automatització basada en microcontroladors
de la família PIC que es fan servir a molts cicles formatius de FP de la família d’electricitat
electrònica. En aquest treball es fa especial èmfasi en els diferents llenguatges de
programació dels quals disposa l’alumne a l’hora de desenvolupar projectes amb
microcontroladors.
Per ajudar l’alumne a treballar i conèixer millor aquests llenguatges de programació
s’han creat una sèrie d’activitats didàctiques basades en fets reals com els que podran
anar trobant durant la seva vida professional. Aquestes activitats estan pensades perquè
l’alumne desenvolupi un esperit crític envers la programació amb microcontroladors PIC.
Cada activitat està formada per diferents apartats, en primer lloc l’alumne determinarà una
taula amb totes les variables d’entrada i sortida extretes de l'enunciat. Seguidament
respondrà unes qüestions prèvies on raonarà quin tipus de microcontrolador pot ser més
adient i finalment, realitzarà un esquema de com queda la instal·lació distribuïda.
Una vegada fets aquests passos previs, l’alumne realitzarà el diagrama del procés que vol
automatitzar mitjançant el diagrama de flux i un cop finalitzat, ja podrà començar a fer
les programacions en el tres diferents llenguatges (Assembler, C i Llenguatge gràfic).
Finalment amb l’activitat desenvolupada, l’alumne raonarà una sèrie de qüestions finals en
les quals parlarà del procés de programació i les virtuts i defectes més significatius de
cada llenguatge a l'hora de programar i quin dels tres pot ser més adient per aquell cas en
concret.
L’objectiu i finalitat del treball fi de Màster és que l’alumne aprengui a optimitzar els
recursos dels quals disposa, com són el temps, els costos o el disseny. Tenir present
aquests conceptes l'ajudarà a l’hora de desenvolupar-se en el món laboral. |