To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/15323

Incorporació de la llengua anglesa en el desenvolupament de continguts a l’ESO
Pellus Ruiz, Òscar
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Martínez García, Herminio
Ens movem dins d’un context de globalització creixent, i Catalunya no està al marge d’això. Cada cop és més clar que el coneixement de llengües estrangeres no és un luxe o un més a més, sinó que és una necessitat. Com a economia, ja no competim a nivell local, sinó a nivell global. Si ens fixem en quines són les llengües més usades, l’anglès, juntament amb l’espanyol i el mandarí, és una de les més parlades al món. Si considerem l’ús que se’n fa en el món acadèmic i dels negocis, la llengua anglesa es podria qualificar com la més rellevant a nivell internacional. A més a més, aquest predomini és encara més acusat en el món tecnològic i de la societat de la informació. Pel que fa al món educatiu a Catalunya, la tendència actual és utilitzar cada cop més de forma vehicular aquesta llengua dins de les diverses matèries que componen el currículum de secundària. El present treball aborda el repte d’introduir la llengua anglesa en el desenvolupament de continguts a l’educació secundària. Per tal de centrar i focalitzar el treball, el context ha sigut l’elaboració d’una programació didàctica i la seva corresponent Unitat Didàctica (materials, activitats, etc.) que correspon a continguts a impartir propis del decret del currículum de la ESO. La filosofia bàsica del treball se centra també en la part pedagògica. Per tant, el treball no es limita només a crear continguts i programar-los, sinó que s’ha fet èmfasi en intentar que la introducció de l’anglès generi interès i motivació per part de l’alumnat.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Aprenentatge de llengües
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Material didàctic
English language--Study and teaching (Secondary)--Foreign speakers
Robotics--Study and teaching (Secondary)
tecnologia
CLIL
anglès
AICLE
ESO
batxillerat
TFM
continguts
robòtica
Anglès--Educació secundària--Estudiants estrangers
Robòtica--Educació secundària
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters