Abstract:
|
L’objectiu general d’aquest estudi és obtenir informació concreta i específica que faciliti la presa de decisions d’una empresa a l’hora de llençar al mercat una nova varietat d’un dels seus productes, en aquest cas són galetes de xocolata.
Es tracta de valorar aquesta nova varietat des de la perspectiva de concepte, producte, preu i envàs. Per aquest motiu, es decideix realitzar un test de concepte, producte i envàs.
En aquests moments el client ja té 3 varietats al mercat i volem saber si afegir aquesta nova varietat ens incrementarà les vendes i si aquesta nova varietat agradarà als possibles consumidors.
Aprofitant l’estudi també es vol estudiar si hi ha altres possibles varietats que ens facin incrementar el mercat. És a dir, d’entre un total de 6 varietats, les 3 varietats que el client té al mercat i 3 possibles noves varietats, entre les quals es troba la varietat que vol introduir, que el client creu que poden interessar als consumidors, buscarem la combinació òptima que ens incrementi les vendes minimitzant el cost.
El client treballa amb 3 proveïdors diferents que els poden fabricar aquesta nova varietat de galeta, per tant, també voldrem veure quina galeta (física), de la varietat que es vol introduir, agrada més, d’entre les que han fabricat els 3 proveïdors.
Finalment ens interessarà saber quin envàs agrada més, entre dues alternatives possibles i quin ha de ser el preu òptim d’aquest producte, depenent de l’envàs.
En resum, els objectius que ens fixem són els següents:
1. Conèixer si la nova varietat incrementa les vendes i trobar la combinació de varietats òptima
2. Quantificar l’acceptació de la nova varietat (galeta física)
3. Determinar la millor alternativa de producte de la nova varietat
4. Determinar l’envàs que té més acceptació entre el públic consumidor
5. Trobar el preu òptim |