dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica |
dc.contributor |
González González, Juan Carlos |
dc.contributor |
Núñez Andrés, María Amparo |
dc.contributor.author |
Clariana i Peris, Robert |
dc.date |
2011-02 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/13531 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Geomàtica::Sistemes d'informació geogràfica |
dc.subject |
Geographic information systems |
dc.subject |
Sistemes d'informació geogràfica |
dc.title |
Rutes òptimes sobre la COE (cartografia operativa d'emergències) |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
I Premi COETTC "Luis Martín Morejón" 2012 |
dc.description.abstract |
En el moment de decidir de fer aquesta aplicació SIG, el cos de bombers no disposava de
cap sistema que permetés calcular rutes utilitzant les coordenades SOC, ja fos des de
l’ordinador del parc o al mateix vehicle en trànsit, i que al mateix temps pogués fer distinció
entre vehicles lleugers i pesats.
L’objectiu del projecte és proporcionar una eina al cos de bombers per a que quan rebin un
avís d’emergència (sobretot del tipus Incendi Forestal) puguin sortir del parc amb la ruta
calculada per arribar a la coordenada SOC facilitada des de la sala de control central en el
moment de l’avís. Tot i que la coordenada SOC te una precisió limitada (1km) en aquest
tipus d’emergència és més que suficient i a més molt útil per situar-se ràpidament sobre el
terreny amb la cartografia operativa d’emergències (COE) en format paper, de que disposen
tots els vehicles.
La realització del projecte s’ha dut a terme principalment en 3 etapes, utilitzant el programa
ArcGIS i puntualment el full de càlcul Microsoft Excel.
I. La primer part consta del processat de les dades inicials (delimitant la zona del
projecte, corregint possibles errors, transformant i/o generant elements nous
necessaris...) També es classifica alguns elements seguint els criteris utilitzats en la
creació de la COE, com ara la classificació de les vies, per així poder atribuir-los
unes velocitats aproximades.
II. El següent pas consisteix en crear una interfície gràfica i automatitzar el procés del
càlcul de la ruta òptima, dut a terme per l’extensió Network Analyst, utilitzant la
possibilitat de fer macros, en Visual Bàsic, que ofereix ArcGIS.
III. Per acabar es realitza una verificació del càlcul de rutes, almenys una vegada amb
cada una de les combinacions possibles de tipus de punts.
El resultat és una aplicació dependent d’ArcGIS però que, excepte per iniciar l’aplicació,
l’usuari no interacciona en cap moment amb aquest. Així mateix és de fàcil aprenentatge i no
requereix coneixements elevats de SIG |
dc.description.abstract |
Award-winning |