To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/12341

Modelització i implementació d’un pla de reducció de la despesa en combustible a una línia aèria de baix cost
Aicart Ramirez, Daniel
Vinyals Robert, Joan
L'objectiu principal del projecte es dissenyar un pla de reduccio de la despesa de combustible per una aerolinea de baix cost. La despesa en combustible representa la principal despesa d'una companyia aeria i per aquest motiu, les companyies hi dediquen molts esforcos.
El fort augment de preu que ha protagonitzat el petroli durant els últims anys ha convertit el combustible en el principal concepte de despesa per les companyies aèries. Aquestes, per tant, s’han vist obligades a plantejar-se molt seriosament la necessitat de dissenyar polítiques de reducció del consum de fuel. Aquest projecte pretén plasmar les diferents etapes del pla d’estalvi de combustible dut a terme per Vueling Airlines. La metodologia seguida inclou primerament la creació d’un model matemàtic que descriu els costos associats a un vol tipus. Per tal de minimitzar aquests costos, centrant-nos en la despesa en combustible, s’ha partit de la documentació que el fabricant Airbus posa a disposició de les línies aèries per dissenyar i implementar un seguit d’iniciatives de reducció de cost. El principal valor afegit que proporciona aquest TFC és l’experiència real de posar en pràctica les recomanacions d’Airbus, adaptant-ho a la operativa concreta de Vueling Airlines per obtenir un potencial d’estalvi real i deixant constància de les dificultats que sorgeixen durant la implementació i les solucions que s’han adoptat.
Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai::Aspectes econòmics
Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai::Aeronaus::Avions
Aeronautics -- Economics aspects
Motor fuels
Combustible
Sostenible
Costos
Aeronàutic
Aeronàutica -- Aspectes econòmics
Carburants
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters