dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Sararols Figueras, Miquel |
dc.contributor.author |
Ustrell i Mussons, Raül |
dc.date |
2008-03 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/5046 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació::Processament del senyal::Adquisició i detecció del senyal |
dc.subject |
Design -- Research |
dc.subject |
Speed limits |
dc.subject |
System design |
dc.subject |
Disseny -- Investigació |
dc.subject |
Velocitat -- Limitació |
dc.subject |
Disseny de sistemes |
dc.title |
Banda sonora discriminatòria pel control de la velocitat del trànsit en carreteres |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte pretén desenvolupar un mecanisme capaç d’aportar una millora en la funció
que fan les bandes sonores que es troben instal·lades actualment en les carreteres i nuclis
urbans, però sense la sèrie d’inconvenients que tenen aquests obstacles.
El mecanisme d’aquest projecte s’ha ideat i dissenyat amb la funció de causar l’efecte d’una
banda sonora convencional en cas de no respectar-se la velocitat màxima delimitada en una
via i per no produir cap repercussió sobre el vehicle en cas d’haver-se respectat.
En una primera fase s’idea el mecanisme, es contemplen les diferents possibilitats i es
desenvolupa l’opció més interessant.
En una segona fase es realitzen els càlculs cinemàtics, dinàmics i de resistència, es calculen
les dimensions i materials de les peces i és desenvolupa un simulador per tal de poder
obtenir els resultats de funcionament.
Finalment, a partir de les dades obtingudes, es realitza un prototip sobre plànols.
La conclusió més important ha estat demostrar teòricament que el mecanisme funciona. A
més s’ha aconseguit dur a terme els següents objectius:
- El mecanisme no necessita cap font d’energia per realitzar la seva funció, ja que aprofita
el mateix moviment del vehicle que la sobrepassa.
- El sistema d’escamotejament de la banda garanteix la seguretat de conductors i
vianants, un cop escamotejat ofereix un perfil continu, suau i progressiu que el fa
pràcticament imperceptible al sobrepassar-lo i permet no foradar la via per col·locar els
elements escamotejats.
- El mecanisme permet discriminar radicalment el comportament de la banda en funció de
si la velocitat del vehicle que la sobrepassa és igual o inferior a la velocitat límit o bé si
és superior a aquesta.
- S’ha realitzat amb èxit la simulació del mecanisme i els resultats han estat òptims.
- S’ha aconseguit realitzar el prototip complint les especificacions obtingudes dels càlculs
mecànics. |