Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/6842

Estudi de les creences de docents i famílies sobre la relació entre ells i quin és l’estat actual d’aquesta.
Casanovas i Ribó, Arnau
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes; Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
Curs 2020-2021 Com a futurs docents hem de tenir molt present la relació que s’estableix entre professorat i família als centres educatius de secundària i també conèixer com hauria de ser aquesta, ja que la seva necessitat i importància en el procés d’ensenyament - aprenentatge de l’alumnat fa que des de la docència se l’hi hagi de donar una atenció primordial. Per aquest motiu, el present estudi té els objectius de conèixer les creences que tenen, tant docents com famílies, sobre com creuen que ha de ser aquesta relació i com és a l’actualitat la relació que s’estableix entre ells en els centres de secundària. Per fer-ho, s’ha realitzat un estudi d’aproximació mixta que ha permès analitzar les diferents dimensions dins de la pròpia relació per veure els punts forts i febles de com és aquesta actualment en dos casos estudiats. La mostra de l’estudi ha estat 22 docents i 113 famílies de dos centres de secundària, un de públic i un de concertat, d’una població d’Osona. Els resultats mostren que si bé les creences entre els dos agents són força semblants, és en el moment en què es comparen amb la realitat que viuen a l’actualitat, quan apareixen forces discrepàncies. As future teachers, we must be very aware of the relationship established between teachers and families in secondary schools as well as how this relationship should be like, since its necessity and importance in the pupils' teaching-learning process make it crucial teachers give it a special attention. For this reason, the present study aims at discovering the beliefs that both teachers and families have about how the aforementioned relationship should be and how it looks like in nowadays. To do it, a mixed-approach study has been carried out, which has allowed the analysis of the different dimensions in such relationship so as to see its strengths and weaknessess in the two studied cases. The sample consisted of 22 teachers and 113 families from two secondary schools, one public and one state-subsidised, in a town in Osona. The results show that although the beliefs of the two agents are very similar, it is when they are compared with the reality they live in today that strong discrepancies show up. Director/a: Verónica Jiménez
-Docència
-Família
-Implicació
-Relació
-Família i escola
-Comunicació
-Confiança
Tots els drets reservats
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Trabajo fin de máster
         

Mostrar el registro completo del ítem