To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/4361

Educació en valors: dones, igualtat i diferència
Carrillo, Isabel
Universitat de Vic. Facultat d'Educació
L’article analitza, en el marc de les polítiques globalitzades i de la legislació vigent en el context espanyol, la situació i les problemàtiques de les dones —violència, precarietat social...—, així com la necessitat de respostes socials i educatives que revisin les pràctiques vigents per integrar una educació en valors respectuosa amb els drets humans de les dones. Es constata, en l’àmbit educatiu, com les polítiques promogudes en els darrers anys no garanteixen la igualtat d’oportunitats, ja que les reformes educatives s’han realitzat seguint els criteris del mercat. Els plantejaments neoliberals de les economies capitalistes s’insereixen en els discursos de la legislació vigent i, des d’aquestes perspectives, no es garanteix que es pugui avançar en la lluita contra l’exclusió i la discriminació. És en aquest context que cal (re)pensar l’educació per incorporar la dimensió ètica, els principis de valor que permeten la trobada de les diferències, el diàleg entre dones i homes en contextos de democràcia moral.
The article analizes, within the framework of globalized politics and of the present laws in Spain, the women’s situation and the problems that affect them, such as violence or social deprivation, and also the need of social and educational answers that revise the current practices to incorporate a respectful education on values into women’s human rights. It is stated, within the sphere of education, that politics that have been encouraged during the last years do not guarantee equal opportunities because educational reforms have been carried out in accordance with market criteria. Neoliberal approaches that characterize capitalist economies fall within discourses of the present laws, and from these perspectives no progress in the fight against exclusion and discrimination can be guaranteed. It is in this context that it is necessary to (re)considerate the education so as to incorporate ethical dimension, the value principles that allow the encounter of differences, dialogue between women and men into contexts of moral democracy.
2004
Educació en valors
Drets humans
Igualtat entre els sexes
Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons:
18 p.
Article
Societat Catalana de Pedagogia
         

Full text files in this document

Files Size Format
artconlli_a2004 ... isabel_educacio_valors.pdf 92.83 KB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters