Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/3824

Norbert Elias i les paradoxes educatives actuals
Collet, Jordi (Collet i Sabé)
Universitat de Vic. Facultat d'Educació
En el present article s’exposa la teoria de la civilització del sociòleg alemany Norbert Elias (1897- 1990). Aquesta perspectiva, que busca no perdre mai de vista la profunda interrelació entre els elements socials i personals, estructurals i psicològics, creiem que pot ser d’interès a l’hora d’abordar algunes de les tensions actuals tant del sistema escolar com de l’educació en general (famílies, lleure, esport, etc.) i llur interrelació. L’article, després d’exposar els elements més significatius de la proposta teòrica i analítica d’Elias, presenta a mode de conclusió tres paradoxes educatives actuals que, des de la teoria de la civilització, es poden comprendre més i millor.
2010
Norbert, Elias
Ensenyament
Sociologia
Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons:
19 p.
Artículo
ICE Universitat de Barcelona
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
artconlli_a2010_collet_jordi_norbert.pdf 314.2 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem