To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/2655

Importància dels factors de risc del TDH en l'adquisició de la lecto-escriptura
Arumí Casanovas, Mònica
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
A l’actualitat, molts infants distrets i moguts són etiquetats de TDAH. Aquest trastorn és objecte d’estudi en els últims anys dins l’educació, sobretot en els cicles d’educació infantil i primària. És un fet que preocupa a molts professionals, ja que desenvolupa unes mancances i necessitats educatives especials, que afecten al rendiment acadèmic del nen/a. El propòsit d’aquesta recerca és analitzar la correlació entre els factors de risc de TDAH i les dificultats lingüístiques, concretament amb els problemes de la consciència fonològica. Per observar aquesta qüestió s’ha partit d’una mostra de vint-i-quatre alumnes de segon cicle d’Educació Infantil i se’ls ha passat dos tests; un per avaluar els factors de risc de TDAH i l’altre per valorar el nivell de consciència fonològica. I amb els resultats obtinguts, s’ha dissenyat una intervenció que atent a la diversitat i intenta millorar aquestes dificultats lingüístiques que presenten els infants.
Currently, many distracted and moved children are labelled ADHD. This disorder is studied in recent years in education, especially in Infant and Primary Education. It is a fact that worries many professionals, because develops special educational needs that affect the academic performance of the child. The purpose of this research is to analyze the correlation between risk factors of ADHD and language difficulties, specifically problems with phonological awareness. To observe this issue we have based on a sample of twenty-four students in the second cycle of Infant Education and we have passed two tests: one of them is for analyze the risk factors for ADHD and the other to assess the level of phonological awareness. 3 And from the results we designed an intervention that includes the diversity and attempts to improve these children who have language difficulties.
Curs 2012-2013
2013
Trastorns de la conducta en els infants
Infants hiperactius
Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons:
50 p.
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
trealu_a2013_arumi_monica_importancia_factors.pdf 680.0 KB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters