Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10854/256

Pla de màrqueting per al llançament d'un nou producte en el mercat dels motors elèctrics per a bancs de proves
Palomar Clota, Xavier
Universitat de Vic. Escola Politècnica Superior. Enginyeria d'Organització Industrial
Curs 2007-2008 Ningú no dubte ja del canvi de mentalitat que s’ha produït en els darrers anys en els compradors pel què fa al mercat de l’automòbil. La seguretat i el respecte per el medi ambient, són actualment dos dels factors claus que el consumidor té en compte a l’hora de comprar un vehicle. D’altra banda en els darrers anys la Unió Europea, ha fixat tota una sèrie normatives per tal de reduir les emissions nocives a l’atmosfera. Així doncs, més seguretat i menys emissions, signifiquen vehicles que incorporin components i sistemas cada cop més sofisticats, els quals, a la vegada, necessiten de bancs d’assaig i equips de test per tal de ser validats. Aquest fet ha provocat una revolució dins dels sistemes de test per a vehicles, per als quals han augmentat enormement les exigències en quan a precisions i repetibilitat per tal d’intentar reproduir, amb la màxima fiabilitat possible, les condicions de treball que hauran de suportar els components durant el seu ús real. Les característiques dels motors elèctrics, resulten ideals per a accionar aquest tipus d’aplicacions, ja que permeten un control del parell molt acurat i una repetibilitat quasi perfecte enfront d’altres sistemas utilitzats fins no fa massa temps. Aquesta demanda creixent d’aquest tipus de màquines elèctriques, obra una nova oportunitat de negoci per a les empreses fabricants de motors elèctrics. L’objectiu principal d’aquest treball és identificar i satisfer les necessitats dels clients, dins d’un mercat industrial concret: el mercat dels motors elèctrics per a bancs de proves de components per a la indústria de l’automoció. La fita és doncs la de proporcionar les eines necessàries per tal de que una empresa, fabricant de motors elèctrics de velocitat variable, pugui realitzar el disseny, desenvolupament i llançament comercial d’un nou tipus de motor, específicament pensat per aquest mercat, amb les màximes garanties d’èxit. Com a principal conclusió, el treball argumenta que el nou producte representa una oportunitat de negoci força atractiva i rendible per a l’empresa, i permetrà diversificar la oferta de la companyia cap a un nou sector fins ara no explotat. Nowadays nobody dubs about the change of mentality that has been come during the last years with the automotive buyers. Security and environment respect are actually two of the key consumer motivations. On the other hand the European Union has developed several normative in order to reduce the environmental emissions. Therefore more security an less emissions means vehicles with more sophisticated parts and systems. These components need from a testing systems for their validation. This fact has caused a revolution into automotive testing systems world. In terms of accuracy and repeatability their requirements has been dramatically increased in order to try to reproduce the real work conditions as much as possible. The electric motor performances are ideal to drive these kind of applications thanks to their precise torque control and their almost perfect repeatability in front of other used technologies. This increasing demand of electric machines means a new business opportunity for the electric motor manufacturers. The main objective of this document is to identify and satisfy the customer needs inside of a concrete Industrial market: The electric motors for automotive testing systems market. So, the challenge is to provide to variable speed electric motor manufacturer with the appropriated tools to success in the process of design, develop and commercial launch of new electric motor type specially designed for this specific market. As a main conclusion, this report concludes that this new product means a very attractive and profitable business opportunity, and can allow the company to diversify the their activities towards new business sector. Director/a: Jaume Miquel March Amengual
-Productes nous -- Màrqueting
-Motors elèctrics -- Màrqueting
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licences/by-nc-nd/3.0/es
Trabajo/Proyecto fin de carrera
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Vista
trealu_a2008_palomar_xavier_pla.pdf 7.609 MB application/pdf Vista/Abrir

Mostrar el registro completo del ítem