To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/2540

Materials and supplementary materials used to teach vocabulary in the English class
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Curs 2012-2013 This study is based on the analysis of the use of supplementary materials to teach vocabulary by second language teachers in Primary Education. The study consists of two analyses: the first one is a quantitative analysis based on 33 questionnaires answered by different second language teachers of Primary Education. The other, is a qualitative analysis in which the teacher’s subjective opinion on vocabulary learning techniques is presented. The study covers these main aspects: material use, effectiveness, children’s motivation, main criteria to teach vocabulary and the children’s role in their vocabulary learning. Aquest estudi es basa en l’anàlisi de l’ús dels materials suplementaris que són utilitzats pels mestres d’una segona llengua per ensenyar vocabulari als alumnes d’Educació primària. L’estudi consta de dos anàlisis: el primer consisteix en un anàlisi quantitatiu basat en 33 qüestionaris realitzats per diferents mestres especialistes en llengua estrangera d’Educació Primària. El segon consisteix en un anàlisi qualitatiu en el qual l’opinió subjectiva dels mestres també és valorada i analitzada. Els aspectes que s’avaluen són: la utilitat dels materials, l’efectivitat, la motivació dels infants, els criteris predominants en l’ensenyament del vocabulari, i el rol del infant en el seu propi aprenentatge del vocabulari.
Llengua segona -- Adquisició
Anglès -- Llibres de text
Motivació en l'educació
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format View
trealu_a2013_no ... aterials_supplementary.pdf 723.5 KB application/pdf View/Open

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters