To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/1741

La salut laboral dels docents estudi de les causes psicosocials del malestar docent
Musach Argemí, Maria
Universitat de Vic. Facultat d'Educació
El treball de recerca que he realitzat porta per títol: "LA SALUT LABORAL DELS DOCENTS. ESTUDI DE LES CAUSES PSICOSOCIALS DEL MALESTAR DOCENT", perquè tenir una bona salut laboral i arribar cada dia a la feina amb il•lusió i optimisme són essencials per poder ser un bon professional en el camp de l’educació i saber transmetre als alumnes i als companys de treball: energia, vitalitat, entusiasme i ganes d’aprendre. La salut laboral és l’element clau de la satisfacció professional, de la qualitat de la feina educativa i de la consolidació dels centres com a veritables entorns d’aprenentatge. La qualitat personal dels docents i, per tant, la seva salut laboral, contribueixen a la qualitat educativa i a garantir uns veritables entorns inclusius d'aprenentatge. D'aquest treball inicial en sorgeix un segon volum que porta per títol: "CURS DE FORMACIÓ EN EDUCACIÓ EMOCIONAL PER A LA PREVENCIÓ DEL MALESTAR DOCENT", on es suggereix un currículum per treballar l'educació emocional dels docents i diverses activitats per fer un veritable creixement personal, que portin cap a la satisfacció professional dels docents. The research project that I carried out is entitled: “THE TEACHING HEALTH. STUDY ABOUT THE PSYCHO-SOCIAL CAUSES OF THE TEACHING UNEASE”, because having a good working health and going work every day in an enthusiastic and optimistic way are two essential elements to be a good professional and to be able to transmit energy, vitality and enthusiasm for learning to the students and the working mates. Working health is the most important element for professional satisfaction, for teaching quality and for school consolidation as a truly learning environment. Teachers’ personal quality and, therefore, their working health, contributes to education quality and to guarantee a good inclusive learning environment. From this first project comes up a second volume entitled: “EMOTIONAL EDUCACION TRAINING COURSE TO PREVENT THE TEACHING UNEASE”, where a curriculum to work in teachers’ emotional education is suggested and several activities are proposed to improve personal growth, to lead to teachers’ professional satisfaction. Director/a: Antoni Tort
-Mestres -- Salut i higiene
-Professors -- Salut i higiene
-Mestres -- Estrès laboral
-Professors -- Estrès laboral
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Research/Master Thesis
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters