To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/65702

Estudio sobre Triple Evaluación en Simulación Clínica por Estudiantes de Grado en Enfermería
Roca Llobet, Judith; Canet Vélez, Olga; Gros Navés, Silvia; Torner Benet, Ma.Teresa; Fité, Ana; Hernández, Luis
La práctica evaluativa orientada al aprendizaje implica en los estudiantes un mayor desarrollo competencial y motivacional. Este estudio tiene como finalidad identificar la correspondencia entre heteroevaluacion, la autoevaluación y la coevaluación en el contexto formativo de simulación clínica en enfermería. Se presenta un estudio correlacional transversal, con una muestra de 97 participantes. Los resultados muestran una relación positiva entre puntuaciones de los docentes y los estudiantes. The evaluation practice-oriented learning involves students in higher skills and motivational development. This study aims to identify the correspondence between hetero-assessment, self-assessment and peer assessment in the context of clinical simulation training in nursing. A cross-sectional correlational study, with a sample of 97 participants is presented. The results show a positive relationship between the scores of teachers and students.
-Evaluación
-Educación Superior
-Autoevaluación
-Coevaluación
cc-by (c) Judith Roca et al., 2016
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Article
Article - Published version
CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació
         

Full text files in this document

Files Size Format View
028131.pdf 483.4 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters