Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10459.1/60120

Developing the emotional competence of teachers and pupils in school contexts;
Desarrollo de la competencia emocional de maestros y alumnos en contextos escolares
Pérez Escoda, Núria; Filella Guiu, Gemma; Alegre, A.; Bisquerra Alzina, Rafael
This paper describes the evaluation of two training programmes, one targeted at teachers and the other at pupils, the aim of both being to improve personal and social well- being through the development of emotional competence (emotional awareness, emotional regulation, emotional autonomy, social competence and life competencies). This study was supported by Spain’s Ministerio de Ciencia e Innovación, Dirección general de programas y transferencia de conocimiento (SEJ2007-65505/EDUC), as well as a grant from ARCE (Agrupación de Investigación en Ciencias de la Educación) of the Faculty of Pedagogy, University of Barcelona.
-Emotional education
-Emotional intelligence
-Social and emotional learning
-Programme evaluation
-Primary school
-Assessment of emotional competence.
-Educación emocional
-Inteligencia emocional
-Aprendizaje social y emocional
-Evaluación de programas
-Escuela primaria
-Evaluación de la competencia emocional
(c) Education & Psychology I+D+i and Editorial EOS, 2012
article
publishedVersion
Education & Psychology I+D+i and Editorial EOS (Spain)
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Vista
018250.pdf 294.2 KB application/pdf Vista/Abrir

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a