Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10459.1/31329

Concepciones de los profesores sobre la enseñanza de las ecuaciones diferenciales a estudiantes de química y biología: estudio de casos
Moreno Moreno, Ma. del Mar; Azcárate, Carmen
Intending to quest about the conceptions math teachers hold about how to teach Differential Equations to chemistry and biology students, we have devised a research tool which allows us to derive relevant information. We use different means to collect the adequate data related to the qualitative research, targeting the exploration of what teachers «say they do» and what athey do and would like to do». The use of concept maps and a questionnaire, along with a recorded interview, has revealed itself as an accurate means for the appropriate analysis of data, as shown in the case study we hereby include.
-Matemàtica -- Ensenyament
-Equacions diferencials -- Ensenyament
-Professors de matemàtica
cc-by-nc-nd, (c) Moreno et al., 1997
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca
article
publishedVersion
Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació;
Universitat de València
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Vista
21474-93749-1-PB.pdf 728.1 KB application/pdf Vista/Abrir

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a