Abstract:
|
En aquest projecte s’analitza la possibilitat que té el
RouterBOARD de MikroTik com a eina d’aprenentatge en l’estudi
de les xarxes de computadors.
Per analitzar aquesta possibilitat s’han realitzat unes
pràctiques per l’assignatura de INTERNET del departament
d’Enginyeria Telemàtica, del la titulació del Grau d’Enginyeria
Informàtica.
En l’informe plantegem els objectius sobre els que estructurem
el projecte, l’anàlisi del RouterBOARD, la consolidació dels
coneixements introduïts a la part teòrica, i dotar als alumnes
amb els coneixements bàsics sobre RouterOS per tal de que
puguin realitzar futurs treballs utilitzant aquesta eina. No
obstant, cadascuna de les pràctiques que proposem també té el
seu propi objectiu específic.
També fem una petita introducció a MikroTiK, i al RouterBOARD
RB951G 2HnD en particular, que és l’aparell sobre el que
desenvolupem els guions de les pràctiques en la què centrem el
gruix del projecte.
Les pràctiques es divideixen en una petita introducció teòrica
sobre el camp que es tracta a l’exercici i a continuació es
plantegen una sèrie de qüestions que tot seguit es resolen.
Els conceptes que es treballen a les pràctiques són els
següents: Subnnetting, encaminament estàtic, encaminament
dinàmic, wireless, connexions punt a punt i seguretat, que és
el gruix del temari de l’assignatura de INTERNET.
També es creen uns petits manuals introductoris de bones
pràctiques i sobre la utilització del Winbox, que serà l’eina
escollida per gestionar les configuracions del RouterBOARD.
Finalment acabem amb les conclusions sobre els objectius
plantejats inicialment i plantejant idees sobre nous possibles
projectes i/o noves pràctiques que es poden desenvolupar en un
futur, ja que acabem concloent que el títol del projecte és
l’encertat i el RouterBOARD és una bona eina didàctica per
consolidar el conceptes teòrics i posar-los en pràctica. |