Abstract:
|
En aquest estudi es presenta la primera fase del disseny preliminar d’una aeronau d’aviació corporativa. L’objectiu principal és definir els paràmetres o característiques essencials de l’aeronau, així com establir la configuració a partir de la qual es desenvoluparia un futur disseny.
La memòria de l’estudi es divideix en cinc grans blocs:
1. Estudi de mercat i d’aeronaus similars
2. Dimensionament preliminar
3. Configuració preliminar
4. Actuacions
5. Impacte ambiental
A l’estudi de mercat es mostra l’evolució de l’aviació corporativa fins a dia d’avui i es presenta una previsió de creixement del sector fins l’any 2032. A més, es presenta una classificació de les aeronaus en funció de paràmetres com el preu, l’abast i el volum de la cabina.
Al bloc corresponent al dimensionament preliminar s’hi inclou una estimació dels principals pesos de l’aeronau i d’alguns paràmetres de disseny, com la superfície alar i l’empenta d’enlairament requerida.
A la secció corresponent a la configuració preliminar es defineixen les característiques principals de les diferents parts de l’aeronau: fuselatge, ala, cua, planta propulsora i tren d’aterratge. L’objectiu d’aquest bloc és dimensionar cada una d’aquestes parts i integrar-ho tot per a obtenir les tres vistes de l’avió.
Al quart bloc s’hi presenten les principals actuacions de l’aeronau: enlairament, ascens, creuer, descens, aterratge i pèrdua. A més, a la part corresponent a la fase de creuer, també s’hi mostra el diagrama PL/R.
Finalment, a l’últim bloc es presenta de forma resumida l’impacte que una hipotètica operativitat de l’aeronau del present estudi provocaria sobre el medi ambient i l’entorn aeroportuari. |