To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/48355

Considerations about creative literary writing: a work proposal for poetry writing in Spanish
Selfa Sastre, Moisés; Nòria Jové, Montserrat; Llovera, Lourdes
In primary education, communicative competence in writing is often worked on by getting students to write texts that have very little to do with their own lives or the world around them and whose sole purpose is to get students to apply the spelling and syntax rules for the language in question. This paper presents a work plan for creative and literary writing in Spanish for third-and fourth-year primary students. The aim is to create an engaging, disciplined framework so that students can write short, genuinely meaningful, poetic texts in which they can express their own inner world and which can become a source of knowledge. El desarrollo de la competencia comunicativa escrita en la Educación Primaria se trabaja, a menudo, a partir de la escritura de textos muchas veces descontectualizados de las situaciones vitales del estudiantado y cuya finalidad es la aplicación de las normas ortográficas y sintácticas de la lengua en la que se escribe. En este artículo, proponemos un plan de trabajo de escritura creativa y literaria en español para estudiantes del Segundo Ciclo de la Educación Primaria. El objetivo de este es el de ofrecer un marco de composición ameno y al misno tiempo disciplinado en el que la escritura de pequeños textos poéticos sea una fuente de conocimiento y expresión escrita de textos verdaderamente significativos para el estudiante ya que son la expresión de su propio mundo interior.
-Escritura de textos
-Escritura creativa
-Poesía
-Segundo ciclo de primaria
-Escriptura -- Ensenyament
-Creació literària
-Poesia
(c) Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 2014
article
publishedVersion
Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura
         

Full text files in this document

Files Size Format View
021648.pdf 2.518 MB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters