dc.contributor |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca |
dc.contributor |
Universitat de Barcelona |
dc.contributor.author |
Calvo Llorca, Miquel |
dc.date.accessioned |
2011-02-14T15:33:14Z |
dc.date.available |
2011-02-14T15:33:14Z |
dc.date.created |
2009-12-14 |
dc.date.issued |
2011-02-14T15:33:14Z |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/97510 |
dc.format.extent |
34 p. |
dc.format.extent |
2169595 bytes |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartofseries |
Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD00043 |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.subject.other |
Estadística -- Ensenyament universitari |
dc.subject.other |
Espai Europeu d'Educació Superior |
dc.subject.other |
Ensenyament universitari -- Ensenyament assistit per ordinador |
dc.subject.other |
Tecnologia educativa -- Ensenyament universitari |
dc.title |
Statmedia 3 : activitats on-line individualitzades d'estadística i matemàtiques als ensenyaments de Ciències Experimentals i Socials |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
dc.description.abstract |
El projecte Statmedia 3 ha consolidat definitivament la proposta de les assignatures Bioestadística de Biologia, Anàlisi
de dades de Ciències Ambientals i d’Estadística Matemàtica de la Diplomatura renovant una part del material creat amb
Statmedia 2. S’han inclòs a més Matemàtiques d’Ambientals i Introducció a la Probabilitat del Grau d’Estadística.
L’anterior MQD abastava només pràctiques mentre que aquest projecte permet una oferta diversa d’activitats
individualitzades. La individualització consisteix en que cada estudiant rep una proposta de cas personalitzada amb
dades diferents. Les activitats poden ser programades presencialment o no, però la clau de l’èxit de l’activitat és que
l’alumne obtingui reconeixement del seu treball en l’avaluació continuada. La valoració que fan als alumnes de
Statmedia és molt bo, i observem que es produeix una millora en els resultats acadèmics.
Statmedia 3 ha implicat un important esforç en la vessant informàtica del projecte, la barreja de tecnologies que
utilitzem son punteres: Ajax, servlets i applets Java... Hem posat a punt un assistent on-line per dissenyar documents i
planificar activitats que facilita la tasca dels professors.
La nostre participació en primera línea del procés de convergència a l’EEES ens ha permès anticipar alguns canvis, i
s’ha traduït en que el claustre del Departament d’Estadística assumís que Statmedia és una metodologia essencial dels
seus plans docents.
El projecte continua en un quart projecte MQD consecutiu, on desplegarem la nova tecnologia implementada. L’objectiu
principal serà dotar a les assignatures dels 7 graus on participa el departament d’activitats individualitzades en forma de
casos pràctics, problemes i proves diverses. La col·lecció de material emmagatzemada en la nostra biblioteca, forjada
després de quasi deu anys de treball continuat, juntament amb l’experiència acumulada de com utilitzar Statmedia de la
forma més eficient han començat a ser explotades en els nous graus aquest mateix curs 2009-2010. |
dc.description.abstract |
Statmedia 3 has definitely consolidated the courses on Biostatistics (Degree of Biology), Data Analysis (Degree
of Environmental Sciences) and Mathematical Statistics (Degree of Statistics) and has renewed a portion of the
material created with Statmedia 2. Our project includes now Mathematics (Degree of Environmental Sciences)
and Introduction to Probability (Degree of Statistics).
The previous MQD covered only practice cases while this project allows a diverse range of individual activities.
Individualization means that each student receives a customized proposal case with different data. Activities
can be scheduled to be taught at classroom or not, but the key to the success of the activity is that students
obtain recognition of their work on continuous assessment. The students' opinions in surveys regarding
Statmedia are very good, and there is also an improvement in their academic results.
Statmedia 3 has involved a significant effort in programming the code of the project. The mix of cutting edge
technologies we use include Ajax, Java applets and servlets. To help the teachers we have developed an online
assistant to design documents and to plan activities.
Our participation at the forefront of the EEES convergence process has allowed us to anticipate some changes.
The Department of Statistics assumes that Statmedia methodology is essential to its global teaching plans.
The project continues in a fourth consecutive MQD project where the new technology implemented will be
deployed. The main objective is to provide activities to the courses on 7 degrees where our department
participates. The activities will adopt the form of individual case studies, problems and various kinds of tests.
The collection of material stored in our library, forged after almost ten years of continuous efforts, combined
with the experience of using the most efficient way Statmedia have begun to be exploited in these new degrees
courses in 2009 -2010. |