Adaptació del model europeu (EEES) de les assignatures relacionades amb organització i mètodes de treball de la Diplomatura de relacions Laborals

Author

Gil Estallo, María de los Ángeles

Other authors

Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca

Universitat Pompeu Fabra

Publication date

2011-02-14T14:39:07Z



Abstract

L'adaptació dels estudis a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) comporta l'establiment d'un nou paradigma docent centrat en l'estudiant, l'ús d'una nova unitat de valoració de l'activitat acadèmica, el crèdit europeu, i enfortir i repensar l'avaluació de l'aprenentatge. Aquesta adaptació representa una transformació profunda en el paper que juga tant el professor com l'alumne. En aquest context, es fa molt necessari adaptar les metodologies docents, els continguts i les eines d'interacció amb els alumnes. La finalitat d'aquest projecte consisteix en adaptar les assignatures troncals d'Organització i Mètodes de Treball de la Diplomatura de Relacions Laborals a aquest nou entorn. Per a tal fi, a part d'elaborar un pla docent consistent al EEES, també s'han de desenvolupar continguts, eines d'interacció i metodologies d'avaluació que permetin millorar el nivell de formació i el rendiment acadèmic de l'estudiant. Aquest projecte comprèn sis accions específiques per aconseguir-ho: 1) L'elaboració de la guia docent (objectius, capacitats a treballar, continguts, metodologia, avaluació, etc.); 2) L'elaboració del programa d'activitats (on es concreten les activitats d'aprenentatge que l'estudiant ha de dur a terme per assolir els objectius formatius: projectes tutoritzats, estudis de casos , lectures orientades, etc.) 3) Elaboració del material teòric. Aquesta acció té com a objectiu realitzar un llibre bàsic que comprengui la totalitat de la matèria relacionada amb OMT. 4) Elaboració del material pràctic. 5) Creació d'una pàgina web per aquest material. Aquesta web pretén ser un espai de treball comú pels estudiants de Relacions Laborals que cursin assignatures d'OMT a la UAB i la UPF. 6) Realitzar un projecte pilot tutoritzat. Aquesta prova pilot sorgeix arran de converses informals mantingudes amb alumnes de la diplomatura i la coordinadora d'estudis.


The adaptation of the different degrees to the EEES - Bologna process implies the adoption of a new didactic paradigm more focussed on the alumni, the use of a new credit system ECTS and the rethinking of a new way of evaluating the learning results of the alumni. This adaptation represents a deep transformation in the role that professors and alumni prlay in the learning process. In this context, it is necessary to adapt the learning methodologies, the content and the interactive tools in the class. The aim of this project consists on adapting the core subjects of Organitzation and Means of Work from th Labour Relations degree to this new reality. This project comprises 6 main actions: 1) Elaboration of the syllabus (description of the course) of the suject: objectives, capabilities, content, methodology, evaluation, etc. 2) Elaboration of the activity programme (practical exercices) 3) Write a handbook for the subject that includes all the theoretical material 4) Write a practical handbook (exercices' book) 5) Create a website with all that content that allow students from the both universities to interact 6) Do pilot test on cooperative leanring applied to the study of the subject

Document Type

Report

Language

Catalan

CDU Subject

37 - Education

Subject

Relacions laborals -- Ensenyament universitari; Espai Europeu d'Educació Superior; Ensenyament universitari -- Metodologia

Pages

29 p.

151790 bytes

Collection

Els ajuts de l'AGAUR; 2007MQD00030

Documents

2007MQD00030.pdf

148.2Kb

 

Rights

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)

This item appears in the following Collection(s)