Título:
|
Aula matemàtica, 2a. part. : un projecte per a la millora de l'aprenentatge de les matemàtiques a la UAB
|
Autor/a:
|
Utzet i Civit, Frederic
|
Otros autores:
|
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Universitat Autònoma de Barcelona |
Resum:
|
El projecte Aula Matemàtica consta de dues parts.
1. Elaborar un material d'autoaprenentatge en suport digital que cobreixi tots els temes de Matemàtiques de 1r. curs
de les carreres de Ciències (Biologia, Química, etc.) i les Enginyeries. Aquest material, accessible des de qualsevol
ordinador connectat a Internet, és una base de dades de problemes que els alumnes poden utilitzar per a treballar el
temes explicats a classe, o be per cobrir deficiències a la seva formació pre-universitària. Al mateix temps, es poden
realitzar exàmens, i els alumnes poden practicar amb els problemes d'examen.
2. Durant unes hores cada dia, oferir una (o diverses) aules d'informàtica al campus de la UAB amb presència de
personal de suport
(professors, o becaris de darrers cursos de matemàtiques o doctorat) per tal que els alumnes que vulguin (o necessitin)
puguin
practicar amb ajuda, i consultat els dubtes que tinguin.
En la fase actual del projecte s’han fet les següents actuacions:
1. S’ha obert una aula d’informàtica amb suport de becaris a la facultat de Ciències, on a més de practicar els
alumnes, s’han efectuat exàmens.
2. S’ha treballat en el programa per tal de fer-lo més amigable.
3. S’ha ampliat la base de problemes fins a 1450, i cobrir totes les assignatures de Matemàtiques i Estadística de
1r. curs de la facultat de Ciències i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries.
4. S’ha començat a treballar per a la utilització del programa a Secundària.
5. S’han fet avanços molt importants per tal d’incorporar problemes amb resposta oberta.
6. El programa és accessible des de qualsevol ordenador amb Internet. |
Resum:
|
The project Aula Matemàtica consists of two parts.
1. Develop a self-learning materials in digital support covering all topics Matemàtiques of 1st year of degrees
of Sciences (Biology, Chemistry, etc..), and Engineering. This material, which is accessible from any computer
connected to Internet, is a database of problems that the students can freely use to work on issues explained
to class, or to fill gaps in their pre-universitary background. At the same time, examinations can be done, and
students can practice with the problems of examinations.
2. For some hours each day, offer one (or more) computer lab at the UAB campus with the presence of support
staff (teachers, or fellows of last math courses or Ph.D.) in order that the students who want (or need) can
practice with help, and can consult its doubts.
At this stage of the project the following actions has been done:
1. A computer classroom has been opened with fellows to support the students progress. Moreover,
examinations of some matters has been done.
2. We have modified the software in order to improve and do more user friendly.
3. The problems database has been broadened until 1450 problems, and cover all subjects Mathematics and
Statistics of the 1st year students of the faculty of Sciences and the Technical School. |
Fecha de creación:
|
11-02-2011 |
Materias (CDU):
|
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
Materia(s):
|
Matemàtiques -- Ensenyament Matemàtica -- Problemes, exercicis, etc. Ensenyament universitari -- Ensenyament assistit per ordinador |
Derechos:
|
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
Páginas:
|
16 p. |
Tipo de documento:
|
Informe |
Collection:
|
Els ajuts de l'AGAUR;2006MQD00072
|
Compartir:
|
|