dc.contributor |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca |
dc.contributor |
Universitat Autònoma de Barcelona |
dc.contributor.author |
Ribas i Xirgo, Lluís |
dc.date.accessioned |
2011-02-09T11:59:55Z |
dc.date.available |
2011-02-09T11:59:55Z |
dc.date.created |
2008-12-17 |
dc.date.issued |
2011-02-09T11:59:55Z |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/97477 |
dc.format.extent |
12 p. |
dc.format.extent |
743614 bytes |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartofseries |
Els ajuts de l'AGAUR;2006MQD00105 |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.subject.other |
Autonomia de l'alumne |
dc.subject.other |
Espai Europeu d'Educació Superior |
dc.title |
Individualització de la programació docent de Fonaments de Computadors |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
dc.description.abstract |
La metodologia docent impulsada per la creació d’un Espai Europeu d’Ensenyament Superior comú implica tenir en
compte el treball de l’estudiant. En aquest sentit, resulta molt convenient facilitar a l’alumnat de primers cursos
l’adaptació a una docència que s’organitza en crèdits ECTS i que se centra en el procés d’aprenentatge dels estudiants.
Per aquest motiu, l’objectiu d’aquest projecte ha estat que assumissin un grau més elevat de responsabilitat en
l’aprenentatge i que adquirissin una competència més gran en l’organització del temps d’acord amb els programes
docents de les assignatures que cursessin. Per aconseguir-ho, s’ha creat un entorn de presentació de les guies docents
basat en les agendes d’activitats d’aprenentatge. Aquestes agendes són, de fet, planificacions de les activitats
presencials i no presencials que han de dur a terme els estudiants per assolir els objectius de cadascuna de les
assignatures que fan. Perquè siguin efectives, han de ser el més individuals possibles i amb la informació suficient com
perquè les activitats es puguin dur a terme. Així, els alumnes disposen d’una veritable agenda particular del què han de
fer i quan per seguir una assignatura determinada. Com a resultat del projecte s’ha proposat una organització de la
informació d’una assignatura que facilita tant la gestió de les guies docents com la creació d’agendes d’activitats
d’aprenentatge, s’ha establert una metodologia de presentació dels programes docents amb suport de web perquè sigui
de fàcil consulta i en els que els vincles de cada activitat s’activen segons el ritme del curs i, finalment, s’ha aplicat tot
per al cas de l’assignatura de Fonaments de computadors, aconseguint que l’alumnat s’acostumi a seguir les agendes
d’activitats i, consegüentment, a millorar el rendiment acadèmic de l’assignatura, que era el que, es pretenia
originalment. |
dc.description.abstract |
The educational methodology promoted by the creation of a European Higher Education Area implies to take the work of the student into account. In this sense, it is very convenient to facilitate the students of first courses
the adaptation to a teaching that is organized in ECTS credits and that focuses on the process of learning of the
students. For this reason, the goal of this project has been that students assumed a higher degree of
responsibility in their learning process and that they acquired a greater skill in the organization of the time in
accordance with the subject’s program schedules they follow. For achieving it, a framework for presenting
educational guides based on the agendas of learning activities has been created. These agendas are, as a
matter of fact, schedules of the presential and non-presential activities that the students have to carry out to
attain the goals of each of the subjects that they make. So that they are effective, they have to be the most
individual possible and with the sufficient information so that activities can be carried out. Thus, the pupils
have a true particular agenda of what they have to do and when to follow a given subject.
As a result of the project, an organization of the information of a subject that makes the management of the
educational guides as well as the creation of activities of learning agendas easy has been proposed, a
methodology of presentation of the educational programs with web support so that it is easy to consult, and in
which the activity resources' links activate according to the rhythm of the course, has been established , and,
finally, everything has been applied for the case of the Fundamentals of Computers subject, achieving that the
students usually follow the activity agenda and, consequently, improve the academic yield of the subject, which
was what was intended originally. |