E-Government and Online Government-Citizen Interaction

dc.contributor
Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)
dc.contributor
Universitat Oberta de Catalunya. eGovernance: electronic administration and democracy (GADE)
dc.contributor.author
Waksberg Guerrini, Ana
dc.date
2010-02-16T11:56:02Z
dc.date
2010-02-16T11:56:02Z
dc.date
2008-09
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/1276
dc.description.abstract
En l'última dècada, les administracions públiques han fet un esforç especial per desenvolupar portals d'administració i oferir serveis en línia. L'objectiu d'aquest article és crear un marc teòric i analític per a investigar els efectes dels nous canals d'interacció basats en la tecnologia entre els governs i els ciutadans en l'estructura organitzativa i les dinàmiques de les administracions públiques i, finalment, en el lliurament de serveis. També assenyala possibles enfocaments metodològics que podrien resultar útils en la recerca futura sobre aquest tema.
dc.description.abstract
En la última década, las administraciones públicas han hecho un esfuerzo especial para desarrollar portales de administración y ofrecer servicios en línea. El objetivo de este artículo es la creación de un marco teórico y analítico para investigar los efectos de los canales de interacción basados en la tecnología entre los gobiernos y los ciudadanos en la estructura organizativa y las dinámicas de las administraciones públicas y, finalmente, en la entrega de servicios. También señala posibles enfoques metodológicos que podrían ser útiles en la investigación futura sobre esta cuestión.
dc.description.abstract
During the last decade public administrations have placed special effort into developing government portals and offering online services. The aim of this paper is to set up a theoretical and analytical framework to investigate the effects of the new technological-based channels of interaction between governments and citizens on the organisational structure and dynamics of public administrations and ultimately on service delivery. It also points towards possible methodological approaches that might prove useful in future research on the subject.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)
dc.relation
Working paper series
dc.relation
WP08-003
dc.rights
This report, unless otherwise indicated, is ubject to a Creative Commons licence. It may be copied, distributed and broadcast provided that the author and the institution that publishes it (UOC) are cited. Commercial use and derivative works are not permitted.
dc.rights
<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/deed.en">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/deed.en</a>
dc.subject
Internet in public administration
dc.subject
Public administration
dc.subject
Organizational change
dc.subject
Administració electrònica
dc.subject
Administració pública
dc.subject
Canvi organitzatiu
dc.subject
Internet en la administración pública
dc.subject
Administración pública
dc.subject
Cambio organizativo
dc.title
E-Government and Online Government-Citizen Interaction
dc.type
info:eu-repo/semantics/article


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)