dc.contributor |
Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya |
dc.contributor.author |
Johnson, Richard K. |
dc.contributor.other |
Losada Yáñez, Marina |
dc.date.accessioned |
2008-06-05T12:55:24Z |
dc.date.available |
2008-06-05T12:55:24Z |
dc.date.created |
2002-11 |
dc.date.issued |
2003-02 |
dc.identifier.citation |
Johnson, Richard K. "Institutional repositories: paterning with faculty to enhance scholarly communication". D-Lib Magazine [en línia]. Vol. 8, Núm. 11 (novembre 2002). <http://www.dlib.org/dlib/november02/johnson/11johnson.html> [Consulta: 09-06-2008]. |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/5457 |
dc.format.extent |
7 p. |
dc.format.extent |
51902 bytes |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartofseries |
Traduccions del CBUC; 13 |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i el Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.subject.other |
Informació -- Sistemes d'emmagatzematge i recuperació |
dc.subject.other |
Biblioteques universitàries |
dc.title |
Dipòsits institucionals: associar-se amb el professorat per a millorar la comunicació |
dc.title.alternative |
Institutional repositories: paterning with faculty to enhance scholarly communication |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.subject.udc |
02 - Biblioteconomia. Documentació |
dc.description.abstract |
Els dipòsits institucionals ("institutional repositories") són col·leccions digitals que recullen i preserven la producció intel·lectual d'una comunitat universitària o un conjunt d'elles. Els dipòsits institucionals són un camí per tal que les institucions estableixin acords amb el seu professorat per a millorar la comunicació acadèmica. Els dipòsits institucionals ofereixen una resposta estratègica tant a les oportunitats de l'entorn digital en xarxa com als problemes en el sistema actual de publicació acadèmica. Ofereixen beneficis directes i immediats a les institucions i als seus membres. Permeten complementar mecanismes ja existents per tal de mesurar la productivitat i el prestigi de la institució. També poden ajudar en la transformació de la comunicació acadèmica a llarg termini. |