dc.contributor.author |
Batlles Fossas, Albert |
dc.contributor.author |
Boix Garcia-Cairó, Greta |
dc.contributor.author |
Castelltort i Valls, Alba |
dc.contributor.author |
Castelltort i Valls, Núria |
dc.contributor.author |
González de Vicente, Esther |
dc.contributor.author |
Olmeda, Montse |
dc.date.accessioned |
2023-02-06T08:27:55Z |
dc.date.available |
2023-02-06T08:27:55Z |
dc.date.issued |
2023-01-31 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/530805 |
dc.format.extent |
12 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartof |
Ciències, 45 (2023), p. 27-38 |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
dc.rights |
(C) 2023 Alba Castelltort Valls, Albert Batlles Fossas, Greta Boix Garcia-Cairó, Núria Castelltort Valls, Esther González De Vicente, Montse Olmeda Jato |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Museu de Ciències Naturals de Barcelona |
dc.subject.other |
Museus en l'ensenyament |
dc.subject.other |
Cargols (Zoologia) |
dc.subject.other |
Gastròpodes |
dc.subject.other |
Ciència ciutadana |
dc.title |
Guaitacargols: l’estudi de la biodiversitat de cargols terrestres a secundària |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.subject.udc |
06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.identifier.doi |
10.5565/rev/ciencies.476 |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
Guaitacargols és un projecte adreçat a centres d’educació secundària que proposa fer un estudi de la biodiversitat de cargols terrestres en espais propers als centres. La iniciativa és impulsada pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB), afavoreix el treball en xarxa amb el personal docent participant i compta amb l’acompanyament expert de l’Associació Catalana de Malacologia (ACM). El projecte apropa l’alumnat a la metodologia científica a través d’un estudi de camp real i inclou la filosofia de la ciència ciutadana, tot posant en valor la participació democratitzada de la ciutadania en la construcció del coneixement científic. Arran de la formació i les eines aportades pel MCNB i l’ACM, els equips docents de l’Institut ca n’Oriac (Sabadell) i de I’Institut Moianès (Moià) han dissenyat seqüències educatives que desenvolupen competències i continguts científics a partir del context dels cargols terrestres. Les dades obtingudes amb el treball de camp i la seva posterior identificació han estat validades científicament |