Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/530494

Estudi exploratori : el sistema educatiu musical de Catalunya a partir del modelatge de dades
Renom Vilardell, Sergi
Escola Superior de Música de Catalunya; Gómez, Ignasi; Comajuncosas, Josep Maria
Aquest treball té com a objectiu modelar el sistema educatiu musical de Catalunya per facilitar la creació d’una base de dades a partir de la qual es pugui ajudar a les persones que prenen decisions pedagògiques a desenvolupar bones pràctiques en funció de la informació d’experiències i comportaments reals ocorreguts al sistema. Molta d’aquesta informació sobre el sistema ja es coneix ara mateix, però no de forma unificada i organitzada. A nivell metodològic i conceptual, la confecció del model ha estat des del punt de vista epistemològic de la complexitat seguint alguns dels seus principis com el sistèmic i l’hologramàtic. La manera d’abordar la confecció del model ha estat evitant una mirada reduccionista del sistema i tenint en compte la interconnexió dels diferents ítems que el conformen. El resultat d’aquest estudi exploratori previ al KDD (descobriment de coneixement de les bases dades) en educació musical ha estat un model entitat-relació escalable del sistema educatiu musical de Catalunya, preparat per ser nodrit amb dades i per esdevenir una eina clau que doti d’informació valuosa, fins ara desconeguda, i així empoderar el sistema definit o fins i tot altres sistemes educatius que s’hi assemblin
Este Trabajo tiene el objetivo de modelar el sistema educativo musical de Catalunya para facilitar la creación de una base de datos que sea una herramienta de soporte para las personas que toman decisiones pedagógicas y así poder desarrollar buenas prácticas en función de información de experiencias y comportamientos reales del sistema. Esta información del sistema ya es conocida, pero no la tenemos de forma unificada ni organizada. A nivel metodológico y conceptual, la confección del modelo se ha hecho des del paradigma de la complejidad, siguiendo algunos de sus principios como el sistémico y el hologramático. El proceso de confección del modelo ha evitado una mirada reduccionista del sistema y puesto en valor la interconexión de los diferentes ítems que lo conforman. 3 El resultado de este estudio exploratorio previo al KDD (descubrimiento de conocimiento de las bases de datos) en educación musical ha sido un modelo entidad-relación escalable del sistema educativo musical de Catalunya, preparado para ser alimentado con datos y para convertirse en una herramienta clave que provea información valiosa, desconocida hasta el momento, y así empoderar el sistema definido, o incluso otros sistemas educativos que puedan tener similitudes.
The goal of this work is modelling the Catalan music education system to enable the creation of a database which will be a support tool for all the pedagogical decision makers who want to develop good practices based on information of experiences and behaviors occurred in the system. Much of this information about the system is already known, but not in a unified and organized way. In terms of methodology, the model is conceptualized from the complexity epistemological paradigm, following some of its principles such as systematic and hologrammatic. The approach to the making of the model is to avoid a reductionist view of the system and to consider the interconnection between the different items that make it up. The result of this exploratory study prior to KDD (knowledge discovery in databases) in music education is a scalable entity-relationship model of the music education system of Catalonia, ready to be nurtured with data and to become a key tool that provide valuable information, hitherto unknown, and thus empower the defined system or even other similar educational systems.
2022-06
78 - Música
Sistema educatiu -- Catalunya
Música -- Ensenyament -- Catalunya
Bases de dades -- Disseny
Sistemes d'ajuda a la decisió
Pràctiques pedagògiques
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
93 p.
Bachelor Thesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
TFG Sergi Renom Vilardell.pdf 2.076 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters