Title:
|
Som crítics? Fonaments per a una educació compromesa
|
Author:
|
Torralba Rosselló, Francesc; Rosàs Tosàs, Mar
|
Other authors:
|
Universitat Ramon Llull. Càtedra Ethos |
Resum:
|
Aquest informe té per objectiu contribuir a la implementació d’estratègies de promoció del pensament crític en l’àmbit català donant-nos una visió, alhora panoràmica i en profunditat, sobre què entenem per pensament crític. Ho fa des d’una mirada filosòfica, a partir d’alguns dels principals teòrics dels diversos corrents del pensament crític, així com els seus textos fonamentals. De tal manera, qualsevol docent interessat a apropar-se a aquesta temàtica hi podrà trobar un mapa detallat ple de referent i conceptes clau.
Així doncs, en el primer capítol aportem una definició de la noció de pensament crític, desentrellant què es pot considerar pensament crític i què no. Al segon capítol fem una descripció de la seva raó de ser i dels seus avantatges, així com de la seva relació amb la filosofia. Al tercer capítol mostrem una classificació i descripció d’alguns dels principals eixos temàtics que han estat històricament objecte del pensament crític. Al capítol quatre revisem la relació entre el pensament crític i l’aprenentatge basat en competències. Al cinquè capítol donem unes pautes generals per a la promoció del pensament crític dins i fora de les aules. I, finalment, al darrer capítol oferim les conclusions derivades de l’anàlisi de la normativa vigent, tant a educació primària com a secundària, amb relació a la implementació del pensament crític dins de l’aula i donem algunes indicacions sobre com començar a fer-ho. |
Publication date:
|
2019-03 |
Subject (UDC):
|
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
Subject(s):
|
Pensament crític Educació |
Rights:
|
© L'autor/a
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ |
Pages:
|
140 p. |
Document type:
|
Report |
Published by:
|
Fundació Jaume Bofill i Bonalletra Alcompàs
|
Publish at:
|
Informes breus. Fundació Jaume Bofill
|
Share:
|
|