Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/521806

Som crítics? Fonaments per a una educació compromesa
Torralba Rosselló, Francesc; Rosàs Tosàs, Mar
Universitat Ramon Llull. Càtedra Ethos
Aquest informe té per objectiu contribuir a la implementació d’estratègies de promoció del pensament crític en l’àmbit català donant-nos una visió, alhora panoràmica i en profunditat, sobre què entenem per pensament crític. Ho fa des d’una mirada filosòfica, a partir d’alguns dels principals teòrics dels diversos corrents del pensament crític, així com els seus textos fonamentals. De tal manera, qualsevol docent interessat a apropar-se a aquesta temàtica hi podrà trobar un mapa detallat ple de referent i conceptes clau. Així doncs, en el primer capítol aportem una definició de la noció de pensament crític, desentrellant què es pot considerar pensament crític i què no. Al segon capítol fem una descripció de la seva raó de ser i dels seus avantatges, així com de la seva relació amb la filosofia. Al tercer capítol mostrem una classificació i descripció d’alguns dels principals eixos temàtics que han estat històricament objecte del pensament crític. Al capítol quatre revisem la relació entre el pensament crític i l’aprenentatge basat en competències. Al cinquè capítol donem unes pautes generals per a la promoció del pensament crític dins i fora de les aules. I, finalment, al darrer capítol oferim les conclusions derivades de l’anàlisi de la normativa vigent, tant a educació primària com a secundària, amb relació a la implementació del pensament crític dins de l’aula i donem algunes indicacions sobre com començar a fer-ho.
2019-03
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Pensament crític
Educació
© L'autor/a
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
140 p.
Report
Fundació Jaume Bofill i Bonalletra Alcompàs
Informes breus. Fundació Jaume Bofill
         

Full text files in this document

Files Size Format
som-critics-fon ... na-educacio-compromesa.pdf 1.149 MB PDF

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Torralba Rosselló, Francesc; Tria Paradeda, Núria; Rosàs Tosàs, Mar; Palazzi, Cristian; Seguró, Miquel
Torralba Rosselló, Francesc; Tria Paradeda, Núria; Martí Soler, Guillem; Rosàs Tosàs, Mar
Torralba Rosselló, Francesc; Palazzi, Cristian; Seguró, Miquel
 

Coordination

 

Supporters