dc.contributor.author |
Royo Climent, Jordi |
dc.contributor.author |
Calabuig i Serra, Salvador |
dc.contributor.author |
Manzano, Àngel |
dc.contributor.author |
Expósito Pérez, David |
dc.contributor.author |
Giner, Xavier |
dc.contributor.author |
Oller, Montserrat |
dc.date |
2018 |
dc.identifier |
https://ddd.uab.cat/record/203857 |
dc.identifier |
urn:10.2436/20.3002.01.165 |
dc.identifier |
urn:oai:ddd.uab.cat:203857 |
dc.identifier |
urn:recercauab:ARE-90526 |
dc.identifier |
urn:recercauab:ARE-91808 |
dc.identifier |
urn:articleid:20140037n86p119 |
dc.identifier |
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/7baf0375-0880-424c-92a2-d82720cc18d8 |
dc.identifier |
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/472c1351-8326-4682-b223-617a51536968 |
dc.format |
application/pdf |
dc.language |
cat |
dc.publisher |
|
dc.relation |
Treballs de la Societat Catalana de Geografia ; Núm. 86 (2018), p. 119-143 |
dc.rights |
open access |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
dc.rights |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.subject |
Ensenyament |
dc.subject |
Didàctica de la geografia |
dc.subject |
PAU |
dc.subject |
Formació del professorat |
dc.subject |
Competències |
dc.title |
La Geografia a les aules : quin és el seu espai? |
dc.type |
Article |
dc.description.abstract |
L'ensenyament de la geografia a les aules, tant a primària com a secundària, topa amb una sèrie de contradiccions que en fan necessari un profund replantejament. La formació del professorat i els màsters de formació, la predominança dels historiadors entre els professors de geografia, el seguiment dels llibres de text, la visió de la geografia com a ciència descriptiva, la pèrdua de continguts de la matèria al batxillerat i de pes específic a les PAU, el propi examen de les PAU, la lluita de les universitats per no perdre estudiants dels graus de geografia, els currículums i el nou model competencial... són els temes que aborda aquesta taula rodona a través de diferents visions, des de mestres de primària a coordinadors de la formació del professorat de secundària, passant per la percepció dels alumnes |