Le Magasin pittoresque: le Moyen-Age vu au travers de ce périodique illustré du XIXe siècle (1833-1890)

dc.contributor.author
Kerrand, Chantal
dc.date.accessioned
2020-10-19T11:00:02Z
dc.date.accessioned
2024-07-23T06:23:32Z
dc.date.available
2020-10-19T11:00:02Z
dc.date.available
2024-07-23T06:23:32Z
dc.date.issued
1993
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/377612
dc.description.abstract
L'article fa un estudi del periòdic il·lustrat Magasin pittoresque, creat l'any 1833, que va néixer de l’interès per l'Edat Mitjana, pel redescobriment de les epopeies cavalleresques, pels poemes èpics i per les catedrals gòtiques, i alhora per prendre consciencia del patrimoni que cal estudiar i protegir. Simultàniament, aquesta anàlisi aprofundida del contingut del periòdic permet observar la influencia dels estudis oficials entre els redactors, l'evolució dels gusts per un o altre tipus de monument i, en definitiva, quina cultura s'oferia a l'opinió pública durant el segle XIX.
cat
dc.description.abstract
El artículo estudia el periódico ilustrado Magasin pittoresque, creado en el año 1833, que nació del interés por la Edad Media, por el redescubrimiento de las epopeyas de caballería, por el de los poemas épicos y por el de las catedrales góticas, y a la vez para tomar conciencia del patrimonio que era necesario estudiar y proteger. Simultáneamente, este análisis profundo del contenido del periódico permite observar la influencia de los estudios oficiales entre los redactores, la evolución de los gustos por uno u otro tipo de monumento y, en definitiva, qué cultura se ofrecía a la opinión pública durante el siglo XIX.
spa
dc.description.abstract
The article is a study of the illustrated periodical Magasin pittoresque, which first appeared in 1833. It stemmed from an interest in the Middle Ages, in chivalric epics, in epic poetry, in Gothic cathedrals and it had the purpose of fostering awareness of the art treasures to be studied and protected. As thorough, an analysis of the contents of the periodical as this also reveals how influences the editors were by the official studies being made at the time as well as the evolution of preferences for one monument as opposed to another, in short, the culture, which was exposed to the public opinion during the 19th century.
eng
dc.format.extent
14 p.
cat
dc.language.iso
fra
cat
dc.publisher
Butlletí del Museu Nacional d'Art de Catalunya
cat
dc.relation.ispartof
Butlletí del Museu Nacional d'Art de Catalunya, 1993, vol I, núm. 1, pp. 281-294
cat
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Publicacions en sèrie
cat
dc.subject.other
Magasin pittoresque
cat
dc.title
Le Magasin pittoresque: le Moyen-Age vu au travers de ce périodique illustré du XIXe siècle (1833-1890)
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
cat
dc.embargo.terms
cap
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

1.21Moyen_Kerrand.pdf

3.573Mb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)