Abstract:
|
This article presents a descriptive study about the role of transfer in the second language acquisition of Catalan by immigrant learners. The analysis focuses on errors of verbal morphology produced by six learners of Catalan as a second language whose first languages were Arabic, Chinese, and Soninke. The results are analyzed taking into account the development of interlanguage and the influence of the tense-aspect system of the first language |
Abstract:
|
L’objectiu d’aquest article, doncs, és presentar alguns exemples de la influència de la L1 en l’aprenentatge del català. Concretament, ens centrarem en les dificultats de parlants d’àrab, de soninké i de xinès per adquirir la flexió verbal del català.3 Hem triat aquestes tres llengües perquè l’estructura morfològica del xinès i la del soninké són molt diferents de la del català: la flexió verbal en xinès és nul·la i en soninké queda reduïda a dues formes; la de l’àrab, en canvi, és molt rica i distingeix diverses categories (nombre, persona, gènere, aspecte, mode, etc.), però el sistema per fer la flexió sobre l’arrel és força diferent del que fa servir el català |