Título:
|
The 7 steps to support teaching, learning and research from Digital Libraries
|
Autor/a:
|
Santos-Hermosa, Gema; Rodosthenous, Christos
|
Abstract:
|
Libraries are well-positioned in order to work in cross-disciplinary teams in teaching and learning as well as in research landscape. The new trends and significant challenges in education and the important developments in technology are drivers for developing and changing libraries. For instance, among others, the economic and political pressures, the evolving nature of the scholarly record and the research data management areexamples of areas that are affected by this change. The seven steps described in the following pages were selected by the authors after a thorough bibliography review, the application of previous professional knowledge and experience within the field of libraries and further discussion of the topic. These steps are intended to be a roadmap to accelerate the transformation of digital libraries aiming to support teaching, learning and research. |
Abstract:
|
Las bibliotecas están bien posicionadas para trabajar en equipos interdisciplinarios en la enseñanza y el aprendizaje, así como en el campo de la investigación. Las nuevas tendencias y retos importantes en la educación y los importantes desarrollos tecnológicos son motores para el desarrollo y el cambio de las bibliotecas. Por ejemplo, entre otras, las presiones económicas y políticas, la naturaleza evolutiva del registro académico y la gestión de datos de investigación son ejemplos de áreas que se ven afectadas por este cambio. Se seleccionaron los siete pasos descritos en las siguientes páginas. Los autores después de una exhaustiva revisión bibliográfica, aplicación de los conocimientos y experiencias profesionales anteriores
dentro del campo de las bibliotecas y una mayor discusión del tema. Estos pasos están destinados a ser una hoja de ruta para acelerar la transformación de bibliotecas digitales con el objetivo de apoyar la enseñanza, aprendizaje e investigación. |
Abstract:
|
Les biblioteques estan ben posicionades per a treballar en equips interdisciplinaris en l'ensenyament i l'aprenentatge, així com en el camp de la recerca. Les noves tendències i reptes importants en l'educació i els importants desenvolupaments tecnològics són motors per al desenvolupament i el canvi de les biblioteques. Per exemple, entre unes altres, les pressions econòmiques i polítiques, la naturalesa evolutiva del registre acadèmic i la gestió de dades de recerca són exemples d'àrees que es veuen afectades per aquest canvi.
Es van seleccionar els set passos descrits en les següents pàgines. Els autors després d'una exhaustiva revisió bibliogràfica, aplicació dels coneixements i experiències professionals anteriors dins del camp de les biblioteques i una major discussió del tema.
Aquests passos estan destinats a ser un full de ruta per a accelerar la transformació de biblioteques digitals amb l'objectiu de recolzar l'ensenyament, aprenentatge i recerca. |
Materia(s):
|
-open educational resources -EMPOWER -knowledge resources -digital libraries -open access -recursos educatius oberts -EMPOWER -recursos de coneixement -biblioteques digitals -accés obert -EMPOWER -recursos de conocimiento -bibliotecas digitales -recursos educativos abiertos -Digital libraries -Biblioteques digitals -Bibliotecas digitales |
Derechos:
|
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat, tal com queda estipulat en la llicència d'ús
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/ |
Tipo de documento:
|
Capítulo o parte de libro |
Editor:
|
European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)
|
Compartir:
|
|