dc.contributor |
Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya |
dc.contributor.author |
Fister, Barbara |
dc.contributor.other |
González Gavara, Mònica |
dc.date.accessioned |
2009-02-23T15:07:30Z |
dc.date.available |
2009-02-23T15:07:30Z |
dc.date.created |
2005-05 |
dc.date.issued |
2009-02 |
dc.identifier.citation |
Fister, Barbara. "Smoke and mirrors: Finding order in a chaotic world". Research Strategies [en línia], Vol. 20 (2005), p. 99-107. <http://www.sciencedirect.com/science/journal/07343310> [Consulta: 23-02-09]. |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/13765 |
dc.format.extent |
8 p. |
dc.format.extent |
53539 bytes |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartofseries |
Traduccions del CBUC;41 |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i el Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.subject.other |
Alfabetització informacional |
dc.title |
Fum i miralls: trobant l'ordre en un món caòtic |
dc.title.alternative |
Smoke and mirrors: Finding order in a chaotic world |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.subject.udc |
02 - Biblioteconomia. Documentació |
dc.description.abstract |
El calidoscopi és una joguina que converteix fragments de vidre acolorit en patrons infinitament variats mitjançant l'ús de miralls. Hi ha quelcom satisfactori en els patrons –els necessitem per crear significat, i trobem bellesa en la seva simetria. No obstant, els sistemes complexos desobeeixen les fórmules simples. Per exemple, és impossible descriure una cosa tan prosaica com el comportament del fum mentre ascendeix fent servir les matemàtiques clàssiques. Agafant en préstec idees de diferents disciplines, podem considerar l'alfabetització informacional com una invitació per als nostres estudiants per jugar amb la imprevisible varietat de l'experiència humana i descobrir patrons que els resultin plens de significat. |
dc.description.abstract |
The kaleidoscope is a toy that turns chips of colored glass into endlessly varied patterns through the use of mirrors. There's something satisfying about patterns—we need them to create meaning, and we find beauty in their symmetry. Yet complex systems defy simple formulas. For example, it is impossible to describe something as mundane as the behavior of smoke as it rises using classical mathematics. Borrowing ideas from different disciplines, we can recast information literacy as an invitation to our students to play with the unpredictable variety of human experience and discover meaningful patterns for themselves. |