Title:
|
Estándares para bibliotecas de ciencias de la salud y gestión de la calidad; Standards for health libraries and quality management
|
Author:
|
Puyal-González, Cristina; Aluja-Llort, Noemí; Roqué-Castellà, Pilar; Sarrià-Vega, Esther; Tomé-Barrera, Maria J.
|
Other authors:
|
[Puyal-González C] Biblioteca, Hospital Universitari Vall d'Hebron, Barcelona, Spain. [Aluja-Llort N] Biblioteca, Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona, Tarragona, Spain. [Roque-Castella P, Tomé-Barrera MJ] Biblioteca de Ciències de la Salut de Catalunya, Departament de Salut, Barcelona, Spain. [Sarrià-Vega E] Biblioteca, Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta, Girona, Spain; Departament de Salut |
Abstract:
|
Estandarització de biblioteques; Biblioteques de ciències de la salut; Gestió de qualitat |
Abstract:
|
Estandarización; Bibliotecas de ciencias de la salud; Gestión de la calidad |
Abstract:
|
Standardization; Health sciences libraries; Quality management |
Abstract:
|
L'objectiu d'aquest treball és analitzar i identificar els principals estàndards i indicadors existents que facilitin treballar de forma homogènia el desenvolupament de processos, productes i serveis d'una biblioteca de ciències de la salut. A l'actualitat, la normalització s'ha convertit en una activitat necessària per al desenvolupament de les organitzacions. Els principis que defineixen la gestió de qualitat (atenció a la satisfacció del client, lideratge, compromís, participació, cooperació, treball en equip, gestió per processos i millora contínua) son els que es perfilen actualment com la via més efectiva per adaptar-se als canvis i transformacions que s'estan produint en l'entorn de les organitzacions. Les biblioteques no son alienes a aquesta realitat. És necessari que es desenvolupin uns estàndards que els hi facilitin treballar de forma coordinada. Per tant, no es pot parlar de xarxes de biblioteques, biblioteques virtuals, d'accés als recursos d'informació, de prestació de serveis o de cooperació bibliotecària sense pensar en desenvolupar uns estàndards i en definir uns indicadors que permetin a les biblioteques treballar de forma homogènia, mesurable i avaluable. |
Abstract:
|
The aim of this study is to analyze and identify the main existing standards and indicators to enable a homogeneous work in the development processes, products and services of a health library. At present, standardization has become a necessary activity for the development of organizations. The principles that define quality management (customer focus, leadership, involvement of people, process approach, system approach to management, continual improvement, factual approach to decision-making and mutually beneficial supplier relationships) are those emerging today as the most effective way to adapt to transformations and changes occurring in organizational environment. Libraries are not unaware of this reality. It is necessary to develop standards to work in coordination. Therefore, it is not possible to talk about a network of libraries, virtual libraries, access to information resources, service provision or library cooperation without having developed standards nor defined indicators for libraries to work in homogenous, measurable and quantifiable terms. |
Abstract:
|
El objetivo de este trabajo es analizar e identificar los principales estándares e indicadores existentes que permitan trabajar de forma homogénea el desarrollo de los procesos, productos y servicios de una biblioteca de ciencias de la salud. En la actualidad, la normalización se ha convertido en una actividad necesaria para el desarrollo de las organizaciones. Los principios que definen la gestión de calidad (atención a la satisfacción del cliente, liderazgo, compromiso, participación, cooperación, trabajo en equipo, gestión por procesos y mejora continua) son los que se perfilan actualmente como la vía más efectiva para adaptarse a los cambios y transformaciones que se están produciendo en el entorno de las organizaciones. Las bibliotecas no son ajenas a esta realidad. Es necesario que se desarrollen unos estándares que permitan trabajar de forma coordinada. Por lo tanto, no se puede hablar de redes de bibliotecas, bibliotecas virtuales, de acceso a los recursos de información, de prestación de servicios o de cooperación bibliotecaria sin pensar en desarrollar unos estándares y en definir unos indicadores que permitan trabajar a las bibliotecas de forma homogénea, medible y evaluable. |
Subject(s):
|
-Biblioteques de ciències de la salut - Administració -PUBLIC HEALTH::Environmental Health::Science::Social Sciences::Information Science::Information Centers::Libraries::Virtual Libraries -INFORMATION SCIENCE::Information Science::Library Science::Library Administration -SALUD PÚBLICA::salud ambiental::ciencia::ciencias sociales::Ciencias de la información::centros de información::bibliotecas::bibliotecas digitales -CIENCIA DE LA INFORMACIÓN::Ciencias de la información::biblioteconomía::administración de bibliotecas |
Rights:
|
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
|
Document type:
|
Conference Object |
Published by:
|
Biblioteca Virtual del Sistema Sanitario Público de Andalucía
|
Share:
|
|