dc.contributor |
Universitat de Vic. Facultat d'Educació |
dc.contributor.author |
Collet, Jordi (Collet i Sabé) |
dc.date |
2010 |
dc.identifier |
Collet Sabé, J. (2010). Norbert Elias i les paradoxes educatives actuals. Temps d'Educació, (39), 235-253. |
dc.identifier |
0214-7351 |
dc.identifier |
http://hdl.handle.net/10854/3824 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10854/3824 |
dc.description |
En el present article s’exposa la teoria de la civilització del sociòleg alemany Norbert Elias (1897-
1990). Aquesta perspectiva, que busca no perdre mai de vista la profunda interrelació entre els
elements socials i personals, estructurals i psicològics, creiem que pot ser d’interès a l’hora
d’abordar algunes de les tensions actuals tant del sistema escolar com de l’educació en general
(famílies, lleure, esport, etc.) i llur interrelació. L’article, després d’exposar els elements més
significatius de la proposta teòrica i analítica d’Elias, presenta a mode de conclusió tres paradoxes
educatives actuals que, des de la teoria de la civilització, es poden comprendre més i millor. |
dc.format |
application/pdf |
dc.language |
cat |
dc.publisher |
ICE Universitat de Barcelona |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Norbert, Elias |
dc.subject |
Ensenyament |
dc.subject |
Sociologia |
dc.title |
Norbert Elias i les paradoxes educatives actuals |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/publishedVersion |