dc.contributor
Casado Gual, Núria
dc.contributor
Universitat de Lleida, Facultat de Lletres
dc.contributor.author
Mas Solé, Guillem
dc.date.accessioned
2024-12-04T15:29:46Z
dc.date.available
2024-12-04T15:29:46Z
dc.date.issued
2021-06-12T09:27:42Z
dc.date.issued
2021-06-12T09:27:42Z
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10459.1/71438
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10459.1/71438
dc.description.abstract
Elizabethan dramatists, foremost amongst them William Shakespeare, thoroughly
explored the theme of evil in their plays, as its reach was extremely extensive and
completely impregnated the Elizabethan conception of the human being. Centuries later,
psychoanalytic theory has bestowed the possibility to tackle the problematic nature of
Shakespeare’s characters’ “psyche” and offer solutions to puzzles that have vexed readers
across the ages. The purpose of this dissertation is to study the representation of evil in
Shakespeare’s dramatic oeuvre through the particular analysis of two of his most
emblematic villains, namely, Richard III and Macbeth. The present-day conception of
evil presented in Dr Michael H. Stone’s The Anatomy of Evil (2017) lies at the very core
of this dissertation. Together with it, the psychoanalytic theories produced by Sigmund
Freud and Jacques Lacan, amongst others, have been employed to carry out the analysis
of the aforementioned Shakespearean villains. Ultimately, the research has shown that all
conclusions reached through a study of Shakespearean character creations will
necessarily lead to a better understanding of the human mind. All in all, through its
combination of Stone’s theory and psychoanalytic approaches to Shakespeare, this
project will hopefully contribute to future studies addressing the evil nature of other
villains in and outside the Shakespearean universe.
dc.description.abstract
Els dramaturgs isabelins, i William Shakespeare principalment, van explorar a fons el
tema del mal en les seves obres, ja que el seu abast era extremadament extens i
impregnava completament la concepció isabelina de l’ésser humà. Segles després, la
teoria del psicoanàlisi ha fet possible abordar la problemàtica de la “psique” dels
personatges de Shakespeare i oferir solucions als trencaclosques que han inquietat els
lectors al llarg de segles. L’objectiu central del present TFG és estudiar la representació
del mal en l’obra dramàtica de Shakespeare mitjançant l’estudi particular de dos dels seus
personatges malvats més emblemàtics: Ricard III i Macbeth. La visió contemporània del
mal presentada a The Anatomy of Evil (2017) del Dr. Michael H. Stone, que es troba en
el nucli fonamental d’aquest treball, ha estat emprada juntament amb les teories
psicoanalítiques de Sigmund Freud i Jacques Lacan, entre d’altres, per realitzar l'anàlisi
dels esmentats personatges malvats shakespearians. En última instància, la recerca
demostra que tot estudi de personatges shakespearians condueix necessàriament a una
millor comprensió de la ment humana. A través de la seva combinació de la teoria de
Stone i estudis psicoanalítics de l’obra de Shakespeare, aquest projecte pot contribuir a
futurs estudis que tractin la naturalesa d’altres personatges malvats dins i fora de l’univers
shakespearià.
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject
psychoanalysis
dc.subject
Elizabethan drama
dc.subject
teatre isabelí
dc.title
A Method in their Madness: a Psychoanalytic approach to Shakespeare's Construction of Evil
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis