To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10459.1/70792

El procés emocional d'escoltar i produir música;
Le processus émotionnel de l'écoute et la production musicale
Oriola Requena, Salvador; Gustems Carnicer, Josep
El present article té com a principal objectiu donar a conèixer, a partir d’una àmplia anàlisi bibliogràfica, tot allò que envolta el complex procés emocional que es produeix quan escoltem música. Per això el text inclou una exposició de les teories més rellevants sobre música i emocions publicades al llarg de la història, la definició sobre què són les emocions estètiques i els mètodes que es fan servir per avaluar-les, la descripció de com els diferents paràmetres que conformen la música (tempo, intensitat, intervals, etc.) influeixen en les emocions del oients, i a tall de conclusió presentem la utilitat de la música com un recurs rellevant per l’educació emocional. Le présent article a comme principal objectif de faire connaître, à partir d’une large analyse bibliographique, tout ce qui entoure le complexe processus émotionnel qui se produit quand on écoute de la musique. Pour ce faire, le texte comprend une exposition des théories les plus importantes sur la musique et les émotions publiées au fil de l’histoire, la définition de ce que sont les émotions esthétiques et les méthodes que l’on utilise pour les évaluer, la description de la manière dont les différents paramètres qui conforment la musique —tempo, intensité, intervalles, etc.— influent sur les émotions de celui qui l’écoute et, en guise de conclusion, nous présentons l’utilité de la musique comme une ressource importante pour l’éducation émotionnelle.
-Música
-Emocions
-Educació emocional
-Educació musical
-Éducation émotionnelle
-Éducation musicale
cc-by-nc (c) Salvador Oriola Requena, Josep Gustems Carnicer, 2016
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Article
Article - Published version
Universitat de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
         

Full text files in this document

Files Size Format View
030151.pdf 269.5 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters