Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/10459.1/69282

Game-based learning for speaking practices in ESL contexts
Vladimirova Barakova, Maria
Izquierdo Santaulària, Robert; Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social
Playing games in class is often believed to be an educationally unproductive activity in traditional educational environments, especially in secondary education. Given the great number of studies that support the positive effects of games on learning, an enormous amount of attention from researchers is committed to developing educational games that can be used in ESL classroom to enhance student learning in secondary education. Therefore, this paper aims at improving a conflict identified in a group of 2nd of ESO: the lack of activities that encourage the speaking and interacting skills practice due to the fact that English is taught in a traditional way; that is, it is not based on a student-centred pedagogy. This innovation proposal consists of implementing GameBased Learning activities to motivate English learners to improve their speaking and interacting productive skills for communicative purposes (Talak-Kiryk, 2010) and to provide them with a better knowledge acquisition of the English language (Perotta et al., 2013). Nevertheless, the reliability or effectiveness of this proposal cannot be guaranteed as it was not possible to implement the proposal in the high school it was designed for. Es creu sovint que jugar a jocs a l’aula és una activitat improductiva als entorns educatius tradicionals, especialment en l’educació secundària. Atès el gran nombre d’estudis que avalen els efectes positius l’aprenentatge basat en jocs, una gran quantitat d’atenció dels investigadors es compromet a desenvolupar jocs educatius que es poden utilitzar a l’aula d’anglès com a segona llengua per millorar l’aprenentatge dels estudiants en l’educació secundària. Per tant, aquest treball pretén millorar un conflicte identificat en un grup de 2n d’ESO: la manca d’activitats que fomentin la pràctica de les habilitats de parla i interacció degut a que l’ensenyament de l’anglès sigui de manera tradicional; és a dir, que no estigui basat en una pedagogia centrada en l’alumnat. Aquesta proposta d’innovació consisteix en implementar activitats d’aprenentatge basat en jocs per motivar els estudiants d’anglès a millorar les seves habilitats productives de parla i interacció amb finalitats comunicatives (Talak-Kiryk, 2010) i proporcionar-los una millor adquisició de coneixements de la llengua anglesa (Perotta et al., 2013). No obstant això, no es pot garantir la fiabilitat o l’efectivitat d’aquesta proposta, ja que no va ser possible implementar la proposta a l’institut pel qual estava dissenyada.
-Game-Based Learning
-Game-based activities
-English as a Second Language classroom
-Aprenentatge basat en jocs
-Activitats basades en jocs
-Aula d’anglès com a segona llengua
-Jocs educatius
-Jocs en l'educació
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Trabajo fin de máster
Artículo - Versión publicada
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Vista
mvladimirovab.pdf 1.564 MB application/pdf Vista/Abrir

Mostrar el registro completo del ítem