dc.contributor.author |
Mariné Roig, Estela |
dc.contributor.author |
Mariné Gallisà, Esteve |
dc.date |
2018-05-29T11:11:36Z |
dc.date |
2018-05-29T11:11:36Z |
dc.date |
2018-05-22 |
dc.date |
2018-05-29T11:11:38Z |
dc.identifier |
0212-1573 |
dc.identifier |
http://hdl.handle.net/10459.1/63447 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10459.1/63447 |
dc.description |
En el que va de dècada, s'ha multiplicat notablement el volum dels continguts en línia generats per usuaris i consumidors (UGC) junt amb l'expansió dels mitjans de comunicació socials. En el camp de l'hoteleria i del turisme, s'ha produït un increment exponencial de les opinions en línia sobre viatges (OTRs). En aquest article es proposa un mètode per analitzar les produccions paratextuals lligades als OTRs i extreure'n la imatge percebuda de la destinació segons la procedència dels turistes. El mètode s'aplica a una mostra aleatòria de 330.000 OTRs allotjades a TripAdvisor, sobre Coses per Fer a Catalunya, escrits en castellà o anglès entre 2011 i 2015. D'acord amb les opinions analitzades, pel que fa a la imatge percebuda (i transmesa) pels turistes de parla anglesa i, en especial, pels nord-americans, es pot concloure en síntesi que Catalunya és Barcelona i que Barcelona és Gaudí. |
dc.description |
Aquest estudi forma part d’un projecte més ampli titulat «Efectes de la transformació de
les pautes de mobilitat global en l’evolució de les destinacions turístiques (MOVETUR)»
finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat espanyol (CSO2014-51785-R). |
dc.format |
application/pdf |
dc.language |
cat |
dc.publisher |
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia |
dc.relation |
Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.5565/rev/dag.429 |
dc.relation |
Documents d'Anàlisi Geogràfica, 2018, vol. 64, núm. 2, p. 219-245 |
dc.rights |
cc-by-nc (c) Mariné Roig, Estela et al., 2018 |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Imatge de la destinació |
dc.subject |
Contingut generat per l’usuari |
dc.subject |
Big Data |
dc.subject |
Dades massives |
dc.subject |
Opinions en línia sobre viatges |
dc.title |
Imatge de Catalunya percebuda per turistes angloparlants i castellanoparlants |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |