dc.contributor
Pijuan, Jordi
dc.contributor
Universitat de Lleida. Escola Politècnica Superior
dc.contributor.author
Pedrós Rodríguez, Martí
dc.date.accessioned
2025-11-17T11:45:40Z
dc.date.available
2025-11-17T11:45:40Z
dc.identifier
https://hdl.handle.net/10459.1/469088
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10459.1/469088
dc.description.abstract
Aquest TFG desenvolupa el disseny i l’optimització d’un sistema de canvi de transmissió automàtic. La proposta consisteix a automatitzar el procés de selecció de marxes, substituint l'acció manual del ciclista per un sistema que actua de manera autònoma en funció de les condicions de pedaleig. Per fer-ho, s’ha realitzat el modelatge 3D del mecanisme amb el programa PTC Creo Parametrics, sobre el qual s’han dut a terme diverses simulacions i anàlisis per validar-ne el funcionament. S’han estudiat i calculat diferents principis tècnics aplicables i s’han establert uns requeriments específics. Un cop dimensionades les peces i analitzada la seva funcionalitat, s’ha pogut fer una breu selecció de materials per a la seva producció, així com una estimació preliminar del cost de fabricació del prototip. Finalment, s’ha desenvolupat una lògica de funcionament del sistema i s’ha avaluat la seva viabilitat tècnica i pràctica.
dc.description.abstract
This Final Degree Project focuses on the design and optimization of an automatic transmission system for bicycles. The proposal aims to automate the gear selection process, replacing the manual action of the cyclist with a system that operates autonomously depending on the pedaling conditions. To achieve this, a 3D model of the mechanism was created using PTC Creo Parametrics, on which several simulations and analyses were carried out to validate its performance. Different applicable technical principles were studied, and specific requirements were defined. Once the components were dimensioned and their functionality analyzed, a preliminary material selection for production was made, along with an initial estimation of the prototype’s manufacturing cost. Finally, a control logic for the system was developed, and its technical and practical feasibility was evaluated.
dc.rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.title
Disseny i optimització d'un sistema de canvi de transmissió automàtic en una bicicleta
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis