El meu treball de final de grau neix de la necessitat d’ajudar a comunicar-se de manera efectiva a una petita marca local de Salomó que es dedica a fer cervesa artesanal des del 2014. L’empresa Red Hop Salomó té molt de potencial, però no presta atenció a les accions comunicatives. És per això, que necessiten una empenta en aquest aspecte per posicionar-se enfront al gran ventall de competidors que tenen al seu voltant i establir una comunitat de clients fidels arreu de la comarca i rodalies. Red Hop Salomó és una empresa molt petita, de fet només compta amb tres socis, òbviament manca de departament de comunicació i les seves accions comunicatives manquen de solidesa i constància. Per abordar aquesta problemàtica, aquest treball proposa un Pla de Comunicació personalitzat, que respecta l’essència i la identitat corporativa de la marca. El Pla de Comunicació s'articula entorn de diverses accions i tàctiques que busquen incrementar la visibilitat de la marca i dels seus productes, així com establir una comunitat de clients fidels a tota la comarca i els seus voltants. D’aquesta manera, i tenint en compte la situació de l’empresa, es pren en consideració els recursos disponibles i es busca optimitzar-los per aconseguir resultats efectius. Per altra banda, es destaquen dos possibles riscos de reputació als quals Red Hop Salomó podria enfrontar-se, i s’ofereix un petit pla de gestió de reputació per abordar-los de manera proactiva. A través d’aquesta estratègia, l’empresa podrà anticipar-se a possibles situacions adverses i preservar la seva imatge de marca en tot moment.
Mi trabajo de fin de grado surge de la necesidad de ayudar a comunicar de manera efectiva a una pequeña marca local de Salomó que se dedica a hacer cerveza artesanal desde 2014. La empresa Red Hop Salomó tiene mucho potencial, pero no presta atención a las acciones comunicativas. Es por eso que necesitan un impulso en este aspecto para posicionarse frente al amplio abanico de competidores que tienen a su alrededor y establecer una comunidad de clientes fieles en toda la comarca y alrededores. Red Hop Salomó es una empresa muy pequeña, de hecho sólo cuenta con tres socios, obviamente carece de departamento de comunicación y sus acciones comunicativas carecen de solidez y constancia. Para abordar esta problemática, este trabajo propone un Plan de Comunicación personalizado, que respeta la esencia y la identidad corporativa de la marca. El Plan de Comunicación se articula en torno a diversas acciones y tácticas que buscan incrementar la visibilidad de la marca y de sus productos, así como establecer una comunidad de clientes fieles en toda la comarca y sus alrededores. De esta manera, y teniendo en cuenta la situación de la empresa, se toman en consideración los recursos disponibles y se busca optimizarlos para lograr resultados efectivos. Por otro lado, se destacan dos posibles riesgos de reputación a los que Red Hop Salomó podría enfrentarse, y se ofrece un pequeño plan de gestión de reputación para abordarlos de manera proactiva. A través de esta estrategia, la empresa podrá anticiparse a posibles situaciones adversas y preservar su imagen de marca en todo momento.
My final degree project stems from the need to help a small local brand in Salomó effectively communicate. This brand has been crafting artisanal beer since 2014. While Red Hop Salomó shows great potential, it currently overlooks its communication efforts. Therefore, it requires a boost in this aspect to position itself against the wide array of competitors and establish a loyal customer community across the region and its surroundings. Red Hop Salomó is a very small company, in fact, it only has three partners, thus lacking a communication department, and its communication actions lack solidity and consistency. To address this issue, this project proposes a personalized Communication Plan that respects the essence and corporate identity of the brand. The Communication Plan revolves around various actions and tactics aimed at increasing the brand and its products visibility, as well as establishing a loyal customer community throughout the region and its surroundings. In this way, and taking into account the company’s situation, the available resources are considered and optimized to achieve effective results. Furthermore, two potential reputation risks that Red Hop Salomó may face are highlighted, and a small reputation management plan is offered to proactively address them. Throught this strategy, the company can anticipate potential adverse situations and preserve its brand image at all times.
Catalan
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Treballs de l'estudiantat [3373]