Recerca versus docència en una experiència d'internalització dels estudis de Geografia a la Universitat de Girona: The faces of landscape, Catalonia and North Karelia = Research versus teaching in one experience of internationalization of the Geography degree studies in the University of Girona: The faces of landscape, Catalonia and North Karelia

dc.contributor.author
Vila Subirós, Josep
dc.contributor.author
Llussà i Torra, Rafel
dc.date.accessioned
2024-11-28T08:35:01Z
dc.date.available
2024-11-28T08:35:01Z
dc.date.issued
2009-05-06
dc.identifier
Vila Subirós, J.; Llussà Torra, R. (2009). Recerca versus docència en una experiència d'internalització dels estudis de Geografia a la Universitat de Girona: The faces of landscape, Catalonia and North Karelia. A 'CIDUI 2009. Docència, recerca i aprenentatge'. Barcelona: CIDUI. [Consulta 20 maig 2009]. Disponible a: http://hdl.handle.net/10256/1474
dc.identifier
http://hdl.handle.net/10256/1474
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10256/1474
dc.description.abstract
Un dels reptes cabdals de la Universitat és enllaçar l’experiència de recerca amb la docència, així com promoure la internacionalització dels estudis, especialment a escala europea, tenint present que ambdues poden actuar com a catalitzadores de la millora de la qualitat docent. Una de les fórmules d’internacionalització és la realització d’assignatures compartides entre universitats de diferents països, fet que suposa l’oportunitat d’implementar noves metodologies docents. En aquesta comunicació es presenta una experiència en aquesta línia desenvolupada entre la Universitat de Girona i la Universitat de Joensuu (Finlàndia) en el marc dels estudis de Geografia amb la realització de l’assignatura 'The faces of landscape: Catalonia and North Karelia'. Aquesta es desenvolupa al llarg de dues setmanes intensives, una en cadascuna de les Universitats. L’objectiu és presentar i analitzar diferents significats del concepte paisatge aportant també metodologies d’estudi tant dels aspectes físics i ecològics com culturals que s’hi poden vincular i que són les que empren els grups de recerca dels professors responsables de l’assignatura. Aquesta part teòrica es completa amb una presentació de les característiques i dinàmiques pròpies dels paisatges finlandesos i catalans i una sortida de camp. Per a la part pràctica es constitueixen grups d’estudi multinacionals que treballen a escala local algun dels aspectes en els dos països, es comparen i es realitza una presentació i defensa davant del conjunt d’estudiants i professorat. La llengua vehicular de l’assignatura és l’anglès
dc.format
application/pdf
dc.language
cat
dc.publisher
Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació
dc.relation
info:eu-repo/semantics/altIdentifier/isbn/978-84-8458-287-8
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons: Reconeixement – No comercial – Compartir igual (by-nc-sa)
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/deed.ca
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source
CIDUI 2009. Docència, recerca i aprenentatge
dc.subject
Geografia -- Ensenyament universitari -- Catalunya -- Girona
dc.subject
Geografia -- Ensenyament universitari -- Finlàndia -- Joensuu
dc.subject
Geography -- Education, Higher -- Catalonia -- Girona
dc.subject
Geography -- Education, Higher -- Finland -- Joensuu
dc.title
Recerca versus docència en una experiència d'internalització dels estudis de Geografia a la Universitat de Girona: The faces of landscape, Catalonia and North Karelia = Research versus teaching in one experience of internationalization of the Geography degree studies in the University of Girona: The faces of landscape, Catalonia and North Karelia
dc.type
info:eu-repo/semantics/conferenceObject


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)