dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses |
dc.contributor |
Fitó Bertran, Maria Àngels |
dc.contributor.author |
Mayordomo Mas, Joan Manel |
dc.date |
2010-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/10082 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Gestió de la qualitat |
dc.subject |
School management and organization |
dc.subject |
School improvement programs |
dc.subject |
Total quality management |
dc.subject |
Escoles -- Administració i organització |
dc.subject |
Programes de millora de l'escola |
dc.subject |
Qualitat total |
dc.title |
Quadre de Comandament lntegral, una eina per a la millora i la qualitat en els centres educatius |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En els darrers anys els termes qualitat, millora contínua i excel·lència han pres força i estan
en boca de molts agents socials diferents. L’aplicació dels conceptes de qualitat als serveis,
sobrepassant els murs de les empeses industrials, ha afavorit l’arribada de models de
gestió a àmbits com l’educatiu, tant reticents a tot allò que té un aire d’empresarial.
Quan parlem de qualitat del nostre sistema educatiu, les opinions i visions són diverses,
des de polítics o sindicats, passant per tot tipus d’agents socials. El país trontolla cada cop
que ressonen els resultats de coneguts informes, com el PISA, que posen de relleu les
mancances del nostre sistema educatiu, el qual resulta una peça clau en el
desenvolupament i progrés del país. I és en aquest context on les metodologies de gestió
de la qualitat poden tenir un paper destacat.
El que es proposa en aquest projecte és una eina més en tot aquest procés que moltes
escoles estant portant a terme vers l’excel·lència i la millora contínua. Ens referim a
l’aplicació del Quadre de Comandament Integral (QCI). Aquest ha de permetre orientar a
les organitzacions escolars cap a l’assoliment de la seva visió a partir dels seus objectius
estratègics.
Els centres docents són un tipus d’organització complexa, on la feina del dia a dia, el treball
amb els alumnes i les famílies i el solucionar els problemes i incidències pot fer que es
perdi de vista allà on es vol arribar. I per tant el Quadre de Comandament Integral ha
d’ajudar i desenvolupar un paper principal en la presa de decisions diàries, però orientant
l’escola en la direcció adequada, mitjançant l’ús d’informació veraç i actualitzada.
En el present projecte s’analitzarà l’aplicació i adaptació del Quadre de Comandament
Integral per als centres educatius, i es descriurà el disseny i implantació que s’ha seguit en
la seva aplicació en un conjunt d’escoles de la Sagrada Família d’Urgell, escoles que ja
porten alguns anys treballant en el projecte de qualitat. |