dc.contributor |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca |
dc.contributor |
Universitat de Barcelona |
dc.contributor.author |
Lorenzo Ramírez, Núria |
dc.date.accessioned |
2011-02-14T17:40:27Z |
dc.date.available |
2011-02-14T17:40:27Z |
dc.date.created |
2009-12-15 |
dc.date.issued |
2011-02-14T17:40:27Z |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/97569 |
dc.format.extent |
41 p. |
dc.format.extent |
1435952 bytes |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartofseries |
Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD00157 |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.subject.other |
Estudiants de magisteri -- Formació -- Catalunya |
dc.subject.other |
Ensenyament universitari -- Metodologia |
dc.subject.other |
Espai Europeu d'Educació Superior |
dc.title |
La implementació dels ECTS a la titulació de Formació del Professorat : fomentant l'aprenentatge significatiu mitjançant b-learning, metodologies didàctiques innovadores i l'avaluació contínua |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
dc.description.abstract |
Aquest projecte ha servit per (1) establir un treball col·laboratiu entre el professorat que habitualment impartim les
assignatures de Didàctica general i atenció a la diversitat i Organització del Centre Escolar; (2) dissenyar conjuntament
espais del campus virtual en la plataforma moodle; (3) compartir material i experiències docents fent formació entre
iguals; (4) dissenyar i desenvolupar accions didàctiques innovadores per afavorir l'aprenentatge significatiu; (5) prendre
posició respecte a l'elaboració dels nous graus de Formació del Professorat i reelaborar els plans docents nous.
Les noves titulacions, el disseny per competències, l’EEES ens ha obligat a fer una reflexió sobre la nostra docència,
l’educació superior i la formació dels futurs mestres. Aquest projecte ha recolzat la tasca habitual, donant-li una
orientació concreta, en ell hem estat implicat un grup important de professors i professores així com d’alumnes perquè
s’ha implementat en els 13 grups d’alumnes de Formació del Professorat i en dues assignatures troncals i obligatòries.
Per fer seguiment del treball hem analitzat els productes d’aprenentatges, els espais moodle, així mateix hem anat
recollint les valoracions dels estudiants fent qüestionaris i grups de discussió.
Tot i que el treball desenvolupat es considera positiu, hi ha aspectes per millorar que també es destaquen en l’informe:
dificultats per manca de temps, poc reconeixement, necessitat de cohesionar i estabilitzar equips docents, necessitat
d’incorporar tècniques especialistes en el disseny d’entorns virtuals d’aprenentatge en els equips docents, entre
d’altres.
D’altra banda amb l’elaboració dels nous plans d’estudis les assignatures amb les que hem treballat han perdut l’entitat i
el pes que tenien per tenir-ne una altra i en des de 2007 fins a ara hem anat perdent professorat estable i incorporant
associats. Fets que fan necessari seguir avançant d’altres maneres, per tant finalitzem un projecte, però es necessari
replantejar-se un altre. |
dc.description.abstract |
This project has been useful for (1) to establish a collaborative work among the teaching staff that we usually
impart the subjects of general Didactics and attention to the diversity and Organization of the School; (2) to
design together spaces of the virtual campus in the moodle platform; (3) to share material and educational
experiences making training among equal; (4) to design and to develop innovative didactic shares to favor the
significant learning; (5) to take position with respect to the elaboration of the new degrees of training of the
teaching staff and to re-elaborate the new educational plans.
The EEES has forced to the new qualifications, the design from competences, to making a reflection on our
teaching, the superior education and the training of the master futures us. This project has backed up the usual
task, giving him a concrete orientation, in him have implied an important group of teachers and teachers as well
as of pupils because has been implemented in the 13 groups of pupils of training of the teaching staff and in
two subjects main and compulsory.
To make follow-up of the work we have analyzed the products of learning, the moodle spaces, likewise we have
kept on picking up the appraisals of the students making questionnaires and groups of discussion. |