dc.contributor |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca |
dc.contributor |
Universitat Autònoma de Barcelona |
dc.contributor.author |
Teixell Cácharo, Antonio |
dc.date.accessioned |
2011-02-07T09:54:23Z |
dc.date.available |
2011-02-07T09:54:23Z |
dc.date.created |
2009-06-12 |
dc.date.issued |
2011-02-07T09:54:23Z |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/97444 |
dc.format.extent |
11 p. |
dc.format.extent |
496267 bytes |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartofseries |
Els ajuts de l'AGAUR;2006MQD00002 |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.subject.other |
Geologia -- Ensenyament universitari |
dc.subject.other |
Geologia -- Ensenyament assistit per ordinador |
dc.subject.other |
Geologia -- Problemes, exercicis, etc. |
dc.title |
Creació de recursos digitals per a la innovació docent en Geologia Estructural i Tectònica |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
dc.description.abstract |
El projecte ha estat dedicat a l’elaboració d’una sèrie de recursos didàctics en format digital per a l’ensenyament de les matèries de Geologia Estructural i Tectònica en titulacions universitàries relacionades amb les Ciències de la Terra.
L’objectiu és la millora de la formació i del rendiment dels estudiants mitjançant l’elaboració d’activitats de suport no
presencials que fomentin l’autoaprenentatge i l’autoregulació per part de l’estudiant. Les activitats intenten aprofitar les noves eines informàtiques disponibles i fomentar l’accés mitjançant la xarxa. El material que s’elabora en el marc del projecte consisteix en: 1) un fons documental d’imatges relacionades amb la Geologia Estructural i la Tectònica amb explicació, disponibles en xarxa i accessibles per motors específics de cerca, 2) un conjunt d’exercicis i casos pràctics, alguns d’ells resolts, i 3) sortides de camp virtuals d’una regió geològica que permeten proposar activitats prèvies a una pràctica presencial de camp o desenvolupar la pràctica a nivell completament autònom. Per aconseguir aquests objectius, les tasques realitzades són: la compilació i digitalització de la base d'imatges d'exemples naturals d'estructures geològiques de deformació de que disposàvem, junt amb la redacció de material explicatiu (text i figures), la selecció d'un conjunt d'exercicis de la disciplina, i la preparació de dades de camp per a la realització de les sortides virtuals. Paral•lelament, aquest material s'ha estat processant per a la seva disposició en xarxa com un recurs lliure y obert, accessible en una website i domini específics (plataforma REDITEC). |
dc.description.abstract |
The project consisted of developing a series of teaching resources in digital format to support the instruction on the subjects of Structural Geology and Tectonics in university degree programs related to the Earth Sciences. The goal was to improve students’ training and performance by developing out-of-classroom support activities that foster independent learning and self-regulation. The activities aimed to take advantage of the new IT tools available and to foster their access via the Web. The material developed consists of: 1) a documentary collection of images related to Structural Geology and Tectonics with explanations, available on the Web and accessible from specific search engines, 2) a series of exercises and practical case studies, some of them solved, and 3) virtual field trips to regions that are particularly instructive or that are being currently developed in the degree of Geology at the UAB. These virtual trips enabled to propose activities prior to a visit to the field assisted by instructors, or to develop the practice independently. To accomplish these points, the tasks consisted on the compilation, digitalization and classification of the image database, the selection of exercises, and the preparation of field data. In parallel, material has been processed in web language to offer public access to the resources in the internet (REDITEC platform). |