Abstract:
|
L’objectiu d’aquesta tesina és doble. Per una banda es presenta y justifica una proposta pel procés d’excavació del túnel de l’AVE (tram Hospitalet-Can Tunis), que es construeix entre pantalles en materials deltaics recents sota el nivell freàtic. Per altre banda, s’analitza el possible efecte barrera durant la explotació del túnel i les mesures per a corregir-ho. Per complir aquests objectius s’ ha recopilat informació geològica i hidrogeològica de la zona i s’ha realitzat un estudi estratigràfic i hidrogeològic detallat al llarg del traçat. La adquisició de dades s’ha realitzat a partir d’interpretació de campanyes anteriors (sondeigs amb extracció de testimoni, SPT, granulometries, assaigs Lefranc i assaigs de resistència), testificació de sondeigs i correlació d’aquests amb resultats de CPTU, experiències durant la realització de pous i piezòmetres, campanyes de mesures de nivells piezomètrics i realització i interpretació d’assaigs hidràulics (assaigs de bombeig i de pols) |