En el present projecte es dissenya el xassís tubular d’un Car-cross.Inicialment, s’intenta situar el lector en el àmbit del Car-cross comentant algunes de lesseves característiques més rellevants així com la normativa que ha de complir. Seguidaments’expliquen quines són les hipòtesis de càlcul que s’han pres per tal d’arribar al resultat final.Un cop el lector s’ha situat en el marc del Car-cross, es comença l’anàlisi del xassís delvehicle. L’optimització de la geometria del xassís per tal de que rebi les forces mínimespossibles serà la línia d’arribada del projecte. Per fer-ho, s’utilitzaran teories físiques imatemàtiques, tot fent-les interactuar amb el sentit comú i el coneixement que l’experiènciaen el món laboral ens ha pogut brindar fins al moment. Així doncs, el xassís haurà deminimitzar les pròpies forces internes, però també haurà de tenir en compte l’espai per a laubicació dels elements que necessiten un Car-cross (motor, direcció, transmissió, circuitselèctrics, sistema de refrigeració, pilot, etc.). A més, tots aquest condicionants hauran depermetre construir un vehicle d’acord a la normativa de la FCA (Federació Catalanad’Automobilisme).Un cop trobat aquell xassís que minimitzi les forces, mitjançant l’ajuda d’alguns programesd’elements finits, es realitza la seva validació i comprovació. Per validar el xassís dissenyat,es simulen tots aquells tests que la FCA demana que es compleixin per homologar el vehicle.A part d’aquests tests, es comprovarà la resistència del xassís proposat imposant alguneshipòtesis de càrrega, les quals simulen una mica millor quin seria el comportament del xassísen situacions més normals com seria una cursa.Finalment es fa el disseny de sistemes bàsics pel funcionament de qualsevol vehicle comsón el sistema de frenat i el sistema de direcció. |