Abstract:
|
Les furgonetes frigorífiques de baixa capacitat en les quals s’enllaça la cabina amb elcompartiment de càrrega ubiquen l’equip condensador del sistema de fred al sostre del vehicle deforma fixa.Aquest projecte consisteix en el disseny d’un sistema retràctil pel condensador amb la finalitatde millorar l’aerodinàmica del conjunt quant el sistema està abaixat (retorn en buit o càrrega nofrigorífica) i quan el sistema frigorífic està en funcionament (apujat).Per dur a terme el projecte, prèviament, s’ha fet un estudi de la normativa existent, un estudide la tècnica (inclou un anàlisi de patents i un estudi de mercat) i l’estudi corresponent de sistemesfrigorífics i aspectes aerodinàmics. Després d’aquests estudis previs s’ha seleccionat un equipfrigorífic concret per adaptar-lo al nou disseny. El resultat ha estat un disseny realitzat en SolidWorksamb forma lateral aproximadament triangular, amb desplaçament de la part frontal per gir i amb elsistema d’elevació situat a la part davantera. Aquest ubica alhora l’equip condensador i l’evaporador,obtenint una major llargada i una millor adhesió del flux d’aire, a més del guany de capacitat decàrrega.En l’estudi econòmic s’ha calculat l’estalvi en combustible per una furgoneta representativadel segment (Peugeot Partner) obtenint una ràpida recuperació de l’increment de cost del nou sistemarespecte el convencional pel transport per carretera. Finalment s’ha realitzat un estudi d’impacteambiental per minimitzar l’agressió sobre el medi sobretot pel que fa al final de la vida de l’aparell. |