dc.contributor |
Campins Masriera, Juan Antonio |
dc.contributor.author |
Bacardit Caro, Anna |
dc.date |
2007 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/4905 |
dc.language.iso |
spa |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils |
dc.subject |
Robotics |
dc.subject |
Vehicles |
dc.subject |
Robòtica |
dc.subject |
Vehicles |
dc.title |
Concepto de una isla robotizada para la realización de la geometría del costado completo der./izq. de un vehículo de gama media |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte se centra en l'estudi de concepte de dues illes robotitzades per a la
realització de la geometria del costat complet dret i esquerre d'un vehicle de gamma
mitjana.
Les illes, estan formades cada una per set robots de sis eixos programats per a la
soldadura i la manipulació, tenen la capacitat de manipular els conjunts i soldar-los amb
77 punts de soldadura per resistència.
L'estudi s'ha realitzat per a una capacitat de producció de 240 costats drets i 240 costats
esquerres en un torn de 8 hores, per a una producció de dos torns al dia i 220 dies de
feina a l'any.
Com a premissa del projecte s'ha ocupat una superfície màxima de 900 m².
S'han realitzat dues alternatives segons el grau d'automatització.
S'ha analitzat el cost de cada alternativa, l'alternativa 1 s'ha valorat amb un preu de venda
de 3,3 milions d'euros, amb sis operaris a les estacions de càrrega. L'alternativa dos s'ha
valorat amb un preu de venda de 3,55 milions d'Euros, amb dos operaris a les estacions
de càrrega.El temps necessari per a la realització del projecte, construcció i muntatge en obra i inici
de primers conjunts fabricats, s'ha estimat en 16 mesos. |